Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK kończy prace na linii Przemyśl – Malhowice. Są perony, nie będzie pociągów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
30-09-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK kończy prace na linii Przemyśl – Malhowice. Są perony, nie będzie pociągów
Fot. Wacław Majka, facebook.com/linia102pl
PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły zasadnicze prace na 12-kilometrowym odcinku trasy Przemyśl – Malhowice do granicy z Ukrainą. Za ponad 47 mln zł wymieniono tory, wyremontowano perony w Pikulicach, Hermanowicach i Malhowicach oraz 9 przejazdów kolejowo-drogowych. Pociągów pasażerskich na razie tu jednak nie będzie.

Informacja prasowa od PKP PLK brzmi tak, jakby z Przemyśla do ukraińskiej granicy pociągi regionalne, a może nawet międzynarodowe, mogły ruszyć nawet jutro.

– Zakończono realizację zasadniczych prac na trasie nr 102 Przemyśl – Malhowice – granica państwa. Po ostatecznych odbiorach przewoźnicy będą mogli planować uruchamianie połączeń pasażerskich. Dzięki wykonanym pracom stworzona została możliwość wykorzystania trasy w komunikacji do przejścia kolejowego z Ukrainą – czytamy w komunikacie. Remont, na zlecenie PLK, za ponad 47 mln zł netto wykonało Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej Kraków. Prace zostały sfinansowane ze środków spółki.

Niestety, w najbliższym czasie nie ma szans na powrót pociągów pasażerskich do granicy czy na Ukrainę. Podkarpacki urząd marszałkowski nie podaje przy tym choćby orientacyjnej daty możliwego uruchomienia połączeń na wyremontowanej linii nr 102. – Kwestie uzgodnień odpraw pasażerskich i zasad prowadzenia ruchu pociągów pomiędzy Polską a Ukrainą nie leżą w gestii samorządu województwa – tłumaczy rzecznik regionu. Linia przygotowana do ruchu pasażerskiego przez PKP PLK będzie go zatem pozbawiona. O przyczynach tego stanu rzeczy obszernie pisze w swoim tekście Kasper Fiszer.

Linia nr 102 prowadzi z Przemyśla na południe do Malhowic, do granicy polsko-ukraińskiej. Długość tego odcinka wynosi 12 km. Ruch pasażerski funkcjonował do 1994 r. (wówczas z dalekobieżne pociągi z Warszawy od Przemyśla do Sanoka kursowały przez Malhowice i Ukrainę). Obecnie linia jest wykorzystywana do wstawiania wagonów i lokomotyw na tory odstawcze na stacji Przemyśl Bakończyce, sporadycznie kursują tam drezyny organizowane przez Stowarzyszenie Linia 102.

Na odcinku Przemyśl – Malhowice – granica państwa PLK wykonały prace, które pozwolą przywrócić przejezdność trasy z maksymalną prędkością 60 km/h. Oprócz wymiany torów i rozjazdów na długości 12 km, wykonano remont peronów na stacji Pikulice oraz na przystankach Hermanowice i Malhowice. Wyremontowano 9 przejazdów kolejowo-drogowych w miejscowościach: Przemyśl, Pikulice, Nehrybka, Hermanowice i w Malhowicach oraz 15 obiektów inżynieryjnych, w tym 4 mosty stalowe i 11 przepustów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5