Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: Dzięki inwestycjom za 200 mln zł kolej pasażerska wróci do Lubina [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-06-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

Trwają intensywne prace na stacji w Lubinie. Budowane są dwa nowe perony. Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych mieszkańcy zyskają nowy przystanek Lubin Stadion. W Legnicko-Głogowskim Okręgu Miedziowym będą wygodne, konkurencyjne względem drogowych, kolejowe połączenia i sprawniejszy transport towarów. Odnowionych będzie 9 stacji i przystanków. Projekt wart jest 200 mln zł.

Inwestycja zapewni przywrócenie, po blisko dekadzie, ruchu pasażerskiego między najważniejszymi miejscowościami Zagłębia Miedziowego. Po zakończeniu projektu pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a składy towarowe do 80km/h. Pozwoli to na znaczące skrócenie czasu podróży oraz zwiększenie przepustowości linii.

Nowa stacja dla mieszkańców Lubina

Prace na linii kolejowej zostały podzielone na dwa etapy. Od marca wykonawca działa na 20 km odcinku z Legnicy do Lubina. Kluczowym elementem jest przebudowa stacji. Zdemontowano już cztery tory i rozjazdy. Trwa budowa nowego peronu. Docelowo powstaną tam dwa nowe dwukrawędziowe perony o długości 200 m. Obiekty przesunięte zostaną bliżej ulicy, a ich wysokość 76 cm zapewni dogodne wsiadanie do pociągów. Perony będą wyposażone w nowe oświetlenie oraz tablice informacyjne. Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się zyskają łatwy dostęp do pociągów. Do korzystania z kolei zachęci nowy przystanek Lubin-Stadion położony ok. 1,5 km od stacji. Prace związane z jego budową zaplanowane są do marca 2019 r.

Przebudowa stacji Raszówka

Ważnym elementem pierwszego etapu prac jest przebudowa stacji Raszówka. Po rozbiórce peronów, trwają roboty ziemne i budowa odwodnienia. Lepsze zarządzanie ruchem pociagów zapewnią nowe urządzenia sterowania.

Między Legnicą a Lubinem wykonano większość prac związanych z siecią trakcyjną. Na długości 10 km rozebrano stary tor. Przebudowywane są perony na stacjach i przystankach: Rzeszotary, Raszówka, Gorzelin, Chróstnik. Prowadzone są prace na 12 obiektach inżynieryjnych, w tym na moście nad Czarną Wodą. Zakończenie robót na odcinku Legnica – Lubin Górniczy planowane jest w na koniec października. Do końca roku zostanie przywrócony ruch towarowy.

W Koźlicach pojedziemy pod torami

W październiku planowany jest kolejny etap projektu Lubin – Rudna. Najważniejszym elementem będzie budowa wiaduktu kolejowego w Koźlicach, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy. Takie rozwiązanie zapewni szybki, bezkolizyjny ruch drogowy i bezpieczniejsze kursowanie pociągów. Na wiadukcie będą perony wyposażone w windy. Drugi etap prac obejmuje remont torów, sieci trakcyjnej, przystanków i stacji. Zakończenie inwestycji planowane jest na lipiec 2019 r.

Istotnym dla podróżnych efektem przebudowy linii będą nowe perony na 5 przystankach: Rzeszotary, Gorzelin, Chróstnik, Rynarcice, Rudna-Miasto i 4 stacjach: Raszówka, Lubin Górniczy, Koźlice, Rudna Gwizdanów. Wszystkie będą wyposażone w wiaty, ławki, oświetlenie.

Zakres prowadzonych prac obejmuje rozbiórkę i odbudowę 27 obiektów inżynieryjnych. Wyremontowanych zostanie 25 mostów i wiaduktów. Poprawę bezpieczeństwa zapewni przebudowa 16 przejazdów kolejowo-drogowych i modernizacja systemu sterowania ruchem.

Linia nr 289 jest „łącznikiem” między magistralą E30 z Medyki do Zgorzelca (od wschodniej do zachodniej granicy Polski) a linią nr 273 (tzw. Nadodrzanką) z Wrocławia do Szczecina. Inwestycja usprawni kolejowy ruch towarowy w południowo – zachodniej części Polski.

Na odcinku Legnica – Lubin aż 12 par pociągów

Jak dowiedział się „RK”, od grudnia ma ruszyć 10 par bezpośrednich połączeń Wrocław – Lubin plus dwie z przesiadką w Legnicy. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5