PKP Polskie Linie Kolejowe podniosły kwotę na prace na linii 96 pomiędzy Grybowem a Kamionką Wielką. Dzięki temu podpisała umowę z własną spółką PNUiK, mimo że jej oferta przekroczyła kosztorys o 37 procent.
Po zakończonym remoncie jednego toru Kryniczanki pomiędzy Grybowem a Kamionką Wielką PLK przystąpiły do wyboru wykonawcy naprawy drugiego toru.
Oferty złożyło siedmiu wykonawców, ale – co jest od roku standardem – żaden nie zmieścił się w kosztorysie.
Najniższą ofertę złożyło należące do PKP PLK Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie. Opiewała ona na 67,6 mln złotych i przekraczała wyznaczony na 49,2 mln zł brutto kosztorys o 37 procent. Jak informuje PKP PLK, umowa została podpisana, co oznacza, że podniesiono budżet na realizację zadania. Na realizowanie inwestycji pomimo przekroczonych budżetów PLK
otrzyma dokapitalizowanie z publicznych pieniędzy. Wcześniej zawarto także umowy na przebudowę wiaduktów: w Ptaszkowej za 6 mln zł oraz w Nowym Sączu za 4 mln zł netto.
Jak informuje PLK, prace obejmą wymianę 16 km torów i elementów sieci trakcyjnej oraz "podniesienie bezpieczeństwa" na 22 przejazdach kolejowo-drogowych. W Mszalnicy – na przystanku kolejowym zostanie przebudowany peron. Mają tu być wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz nowe oświetlenie i oznakowanie. Od wakacji 2018 r. mają być czynne odnowione perony łącznie w trzech miejscach (oprócz Mszalnicy chodzi o perony w Grybowie i w Ptaszkowej); to
efekt wcześniejszych prac na odcinku Grybów – Kamionka Wielka za ponad 70 mln zł.
PLK zajmie się też przebudową wiaduktów w Ptaszkowej oraz w Nowym Sączu. Stuletni obiekt w Ptaszkowej zostanie całkowicie przebudowany, co usprawni zarówno ruch kolejowy, jak i drogowy. Będzie 3-krotnie poszerzony i umożliwi płynny przejazd samochodów po dwóch pasach ruchu. Na wiadukcie w Nowym Sączu (ul. Zielona) PLK wybudują nowe podpory i konstrukcje przęseł, przebudują tory i rozjazdy.