Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: Co piąta kontrola jakości wychodziła negatywnie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-12-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK: Co piąta kontrola jakości wychodziła negatywnie
Zwiększenie kontroli nad jakością prac wykonawców to najważniejszy cel PKP PLK, które wybuduje laboratorium w Warszawie. Obecnie co piąta próbka pobrana z placu budowy nie spełnia wymagań zarządcy infrastruktury.

Jak już informowaliśmy, w budynku przy ul. Ordona 2a po przystosowaniu pomieszczeń i zakupie urządzeń powstanie centrum laboratoryjne kontroli jakości dla całej PKP PLK. Zmiany nakładają się na zwiększenie roli inżyniera kontraktu, który planuje zarządca infrastruktury. Będzie on odpowiadał za niezależne badanie jakości materiałów używanych w procesie inwestycyjnym.

Struktura laboratorium

Centralne Laboratorium Jakości będzie podzielone na 5 wydziałów: kruszyw, gruntów, betonów, diagnostyki oraz mas i diagnostyki nawierzchni (dla dróg kołowych, dla skrzyżowań jedno- i dwupoziomowych). – Narzędzia wytworzone przez PKP PLK pozwalają na badanie jakości na kazdym etapie inwestycji – podkreślił Tomasz Kruk, członek zarządu PKP PLK odpowiedzialny za ryzyko operacyjne i kontrolę jakości.

W sumie zatrudnionych zostanie 25 wykwalifikowanych specjalistów, którzy będą mieli do dyspozycji sprzęt badawczy do badań inwestycji kolejowych, głównie dla typowych robót budowlanych. Tomasz Kruk podkreśla, że dział kontroli jakości będzie stanowił niezależne wsparcie wobec Cetrum Realizacji Inwestycji. Jego niezależność zostanie zapewniona dzięki temu, że biuro jest organizacyjnie w oddzielnym pionie w strukturze spółki.

Jakie korzyści?

Wśród korzyści ze wzmocnienia kontroli PKP PLK wymienia: wzrost bezpieczeństwa, zwiększony okres użyteczności inwestycji, zmniejszenie roszczeń wykonawców, poprawę jakości robót i materiałów oraz mniej ograniczeń prędkości na nowo oddanych odcinkach. – Problemy z wykonawcami uderzały też w spółkę – przypomina Kruk.

Jak podkreśla, PKP PLK już teraz jest w posiadaniu bazy nieprawidłowości, które chce wyeliminować. Obecnie, dzięki współpracy z laboratoriami GDDKiA, kontrole są prowadzone na najbardziej newralgicznych inwestycjach – głównie tam, gdzie o wyborze decydowała bardzo niska cena.

– Około jedna piąta badań, które przeprowadziliśmy przyniosła wynik negatywny – przyznał Kruk, podkreślając że badania objęły tylko część inwestycji. Teraz kontrole będą obiektywe – zapowiedział. Celem PKP PLK jest osiągnięcie wskaźnika 90 procent pozytywnych rezultatów – takiego, jaki miała Generalna Dyrekcja w zeszłym roku.

Dodatkowo, obecnie badania wykonywane są tylko w dni robocze. W związku z tym wykonawcy wiedzą, że np. podczas prac weekendowych nikt jakości nie sprawdzi. Mobilne laboratoria i Centrum Kontroli Jakości mają zmienić również to – PLK zapowiada, że będą pracować przez całą dobę i siedem dni w tygodniu.
 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Muzeum Komunikacji otrzymało od PLK rogatki i napędy zwrotnicowe

Tabor i technika

Muzeum Komunikacji otrzymało od PLK rogatki i napędy zwrotnicowe

inf. prasowa 03 listopada 2017

Ósma plaga radomska

Infrastruktura

Ósma plaga radomska

Jakub Dybalski, Rynek Kolejowy 14 października 2015

PLK kupuje części rozjazdowe na zapas

Infrastruktura

PLK kupuje części rozjazdowe na zapas

jm, Rynek Kolejowy 19 października 2015

Związkowcy zablokowali tory w trzech miejscach

Pasażer

Związkowcy zablokowali tory w trzech miejscach

PAP, PKP Intercity, 7 kwietnia 2010 07 kwietnia 2010

Kolejne prace na linii Wrocław Jelenia Góra

Infrastruktura

Kolejne prace na linii Wrocław Jelenia Góra

PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji, 15 kwietnia 2010 15 kwietnia 2010

PLK vs GDDKiA – nierówne traktowanie podobnych inwestycji

Prawo i polityka

PLK vs GDDKiA – nierówne traktowanie podobnych inwestycji

Janusz Zubrzycki, ZDG TOR 18 marca 2015

Zobacz również:

Muzeum Komunikacji otrzymało od PLK rogatki i napędy zwrotnicowe

Tabor i technika

Muzeum Komunikacji otrzymało od PLK rogatki i napędy zwrotnicowe

inf. prasowa 03 listopada 2017

Ósma plaga radomska

Infrastruktura

Ósma plaga radomska

Jakub Dybalski, Rynek Kolejowy 14 października 2015

PLK kupuje części rozjazdowe na zapas

Infrastruktura

PLK kupuje części rozjazdowe na zapas

jm, Rynek Kolejowy 19 października 2015

Związkowcy zablokowali tory w trzech miejscach

Pasażer

Związkowcy zablokowali tory w trzech miejscach

PAP, PKP Intercity, 7 kwietnia 2010 07 kwietnia 2010

Kolejne prace na linii Wrocław Jelenia Góra

Infrastruktura

Kolejne prace na linii Wrocław Jelenia Góra

PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji, 15 kwietnia 2010 15 kwietnia 2010

PLK vs GDDKiA – nierówne traktowanie podobnych inwestycji

Prawo i polityka

PLK vs GDDKiA – nierówne traktowanie podobnych inwestycji

Janusz Zubrzycki, ZDG TOR 18 marca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5