PLK zamawia projekt rozbudowy układu torów o prześwicie 1520 mm stacji Terespol. To inwestycja potrzebna w kontekście rozwoju przewozów na Jedwabnym Szlaku. Do postępowania stanęły cztery firmy.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania inwestycyjnego pn.: „Poprawa dostępności przejścia granicznego Terespol – Brześć, Etap 1 – Rozbudowa układu torów o prześwicie 1520 mm stacji Terespol".
Na wykonanie projektu przeznaczono ponad trzy lata (38 miesięcy). PLK przeznaczy na to dużą kwotę – 4 837 210 złotych netto. Wykonawcę wybierze na mocy kryterium doświadczenia personelu wykonawców (10 proc.) i ceny (90 proc.). Otwarcie ofert nastąpi pod koniec stycznia.
Przez stację Terespol prowadzi normalnotorowa linia nr 2 (magistrala E20) oraz szerokotorowe linie nr 60 i 446, które docierają do położonego pod Terespolem terminalu Małaszewicze. To
wąskie gardło na Jedwabnym Szlaku, które
pilnie chce przebudować PKP Cargo. Jednak już w przeszłości spółka
zwracała uwagę na ograniczenia stacji Terespol, które musi przezwyciężyć PKP PLK. Obecnie PLK przebudowuje zresztą stację Terespol, ale w zakresie toru 1435 mm
w ramach modernizacji linii E20.
Aktualizacja: Otwarcie ofert
PKP PLK 7 lutego otworzyła oferty. Do przetargu zgłosiły się cztery firmy: Schuessler-Plan (3,2 mln zł brutto), WYG (3,4 mln), Multiconsult (3,55 mln) i Torprojekt (4,9 mln zł). Wszystkie oferty mieszczą się w budżecie PLK, który zakładał wydanie 5,9 mln złotych brutto.