Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK chce oddzielnie kupić materiały na modernizację Rail Baltiki. Na razie się nie udało

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-02-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK chce oddzielnie kupić materiały na modernizację Rail Baltiki. Na razie się nie udało
Fot. Mateusz Freyberg, SM42.pl
Zbliża się modernizacja ostatniego odcinka linii Warszawa – Białystok od stacji Czyżew. PLK wyłączyła z planowanego przetargu zakup materiałów; chciała kupić je wcześniej, ale na razie to się nie udało. 

Postępuje budowa mostu na Bugu i modernizacja stacji w Małkini oraz torów pomiędzy Sadownem a Czyżewem na linii nr 6 Warszawa – Białystok, która jest elementem Rail Baltiki. Trwa projektowanie kolejnego odcinka – od stacji Czyżew do Białegostoku. Szacunkowy koszt modernizacji tego odcinka to 1,61 mld zł.

Obecnie prowadzone prace projektowe na trasie Czyżew – Białystok zgodnie z harmonogramem mają zakończyć się w czerwcu. Ogłoszenie przetargu planowo nastąpi w III kwartale 2018 r. Roboty budowlane mają zostać zrealizowane w latach 2019–2020. 

PKP postanowiła wyłączyć z kontraktu zasadniczego przetargi na dostawę materiałów budowlanych niezbędnych do wykonania robót zasadniczych na odcinku Czyżew – Białystok. Zamówienia na szyny i podkłady strunobetonowe zostały ogłoszone pod koniec roku. –Dzięki temu wykonawca będzie miał zapewniony materiał i zapewniona będzie sprawniejsza logistyka dostaw – tłumaczy Karol Jakubowski z PKP PLK. Materiały będą składowane na terenie Zakładu Linii Kolejowych w Białymstoku w wyznaczonych do tego placach składowych.

Po otwarciu ofert okazało się jednak, że w postępowaniu na dostawę podkładów wpłynęła jedna oferta. Złożyła ją firma Track Tec Construction. Jej wartość (96,6 mln złotych brutto) znacznie przekracza kosztorys (87,6 mln zł brutto). Natomiast w postępowaniu na zakup szyn nie wpłynęła żadna oferta. Jak informuje Jakubowski, PLK rozważa jego powtórzenie.

Odcinek Czyżew – Białystok będzie ostatnim modernizowanym odcinkiem trasy Rail Baltica między Warszawą a Białymstokiem. Po zakończeniu wszystkich prac podróż z Białegostoku do stolicy ma trwać mniej niż dwie godziny. Jak zapewnia Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP PLK modernizacja Rail Baltiki na odcinku Czyżew – Białystok jest już projektowana w takiej geometrii, aby można było na niej osiągnąć prędkość do 200 km/h w przyszłości. Będzie to jednak wymagać likwidacji skrzyżowań w poziomie szyn, co nie jest elementem tej inwestycji.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5