fot. Adrian Grycuk - CC BY-SA 3.0Stacja Warszawa Wileńska
PKP PLK ogłosiły przetarg na przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacjach Warszawa Wileńska-Marki i Warszawa Wileńska. Zapytaliśmy zarządcę o założenia przebudowy.
Jak czytamy w opisie przetargu, przebudowa ma objąć „obręb stacji Warszawa Wileńska Marki i Warszawa Wileńska na linii kolejowej nr 21, na odcinku od 0,062 - 3,385; oraz na linii kolejowej 503 na odcinek w km 0,070 - 0,950”. Ta druga linia to krótka niezelektryfikowana jednotorowa łącznica łącząca stację Warszawa Wileńska Marki ze stacją Warszawa Wschodnia Towarowa. Projekt przebudowy systemów sterowania finansowany ma być z KPO. Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału upłynie 27 kwietnia.
Aktualnie trwa weryfikacja ofert przetargowych dla zadania „Przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacjach Warszawa Wileńska Marki, Warszawa Wileńska”. Możliwość realizacji dalszych etapów inwestycji (dokumentacji projektowej a następnie robót budowlanych) jest ściśle uzależniona od pozyskania środków finansowych.
– Planowana jest integracja systemów sterowania, która obejmie dwie stacje Warszawa Wileńska Marki oraz Warszawa Wileńska. Nadzór nad obiema stacjami będzie odbywał się z jednego miejsca wyposażonego w nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. PLK SA w ramach tego samego zadania planują do końca 2023 r. budowę ciągu dla pieszych na przejeździe kolejowo-drogowym na ul. Naczelnikowskiej w Warszawie. Dojścia do chodnika na przejeździe zapewnia miasto – napisał Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.
Jak dodaje, celem inwestycji jest ”poprawa bezpieczeństwa i (…) sprawne prowadzenie ruchu kolejowego oraz zwiększenie przepustowości linii kolejowej Warszawa Wileńska- Wołomin Słoneczna”. Co ważne, w ramach zadania nie przewiduje się długotrwałych zamknięć torowych. Czy jednak inwestycja nie przeszkodzi w realizacja innej, strategicznie ważnej budowy, planowanej w przyszłości, związanej wydłużeniem linii do centrum stolicy (obecnie stacja jest czołowa)?
– Realizacja zadania „Przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacjach Warszawa Wileńska Marki, Warszawa Wileńska” nie oznacza rezygnacji z planów przedłużania linii z Warszawy Wileńskiej do centrum miasta. Idea budowy tzw. nowej linii średnicowej została zawarta w dokumencie „Kierunki rozwoju sieci kolejowej w Warszawskim Węźle Kolejowym – Master Plan dla transportu kolejowego w aglomeracji warszawskiej” i jest analizowana w ramach „Studium planistycznego rozbudowy Warszawskiego Węzła Kolejowego ze szczególnym uwzględnieniem nowej linii średnicowej” – dodał Karol Jakubowski.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.