Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: 9 stycznia ruch pociągów w Warszawie powinien się ustabilizować

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-01-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W Warszawie od poniedziałku 9 stycznia pociągi znów pojadą dwoma torami podmiejskiej linii średnicowej. Wykonano ważny etap budowy połączenia pomiędzy podmiejską i dalekobieżną linią średnicową. Prace realizowane są w zakresie przebudowy Warszawy Zachodniej. 

Na warszawskiej średnicy podmiejskiej od 9 stycznia ruch pociągów będzie znów prowadzony po dwóch torach. Będą dogodniejsze podróże na ważnym odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Śródmieście – Warszawa Wschodnia. W stosunku do obecnej liczby pociągów będzie o ok. 300 połączeń więcej. To pozwoli zakończyć transportowy chaos w stolicy, o którym "Rynek Kolejowy" pisał przed świętami.

– Prace na warszawskiej średnicy rozpoczęły się 19 grudnia i wymagały strefy bezpieczeństwa. Ruch pociągów utrzymano na jednym z dwóch torów linii podmiejskiej. Organizacja przewozów i rozkład jazdy pociągów były uzgadniane z przewoźnikami – pisze PKP PLK. Niemniej pociągi były mocno opóźnione, kursowały za sobą, a część wręcz wypadała z rozkładu jazdy.

Prace potrzebne w czasie kolejnych faz przebudowy. Wracają pociągi

W czasie zamknięcia, obok przystanku Warszawa Ochota przy nasypie linii średnicowej wykonawca zabudował specjalne ściany szczelne typu „larsen”. Takie działanie pozwala na kontynuację budowy nowego łącznika. Tor połączy linię dalekobieżną z podmiejską linią średnicową. Takie rozwiązanie usprawni planowanie i ruch pociągów podczas robót na stacji Warszawa Zachodnia.

– Korzystne zmiany na linii podmiejskiej to powrót niektórych połączeń. Prosimy o sprawdzanie przed podróżą rozkładu jazdy pociągów. Szczegóły dostępne są na stronie i w aplikacji portalpasazera.pl oraz na stronach przewoźników – czytamy w komunikacie PKP PLK.

Warszawa Zachodnia zmienia się

Modernizacja stacji zapewni większą dostępność oraz oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Sprawniejsze będą przejazdy aglomeracyjne i dalekobieżne. Kompleksowo przebudowywane są obiekty inżynieryjne, kilometry instalacji, tory, rozjazdy i sieć trakcyjna.

Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” wart jest ok. 2 mld zł netto.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5