Partnerzy serwisu:
Biznes

Plany przebudowy warszawskich dworców

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
24-07-2009
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy, 24 lipca 2009

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Plany przebudowy warszawskich dworców
Najważniejszym punktem wczorajszej konferencji na temat modernizacji Warszawskiego Węzła Kolejowego były sprawy związane z planami modernizacji i przebudowy warszawskich dworców kolejowych.

Prezes PKP SA. Andrzej Wach dużo miejsca poświęcił przede wszystkim planom przebudowy Dworca Warszawa Centralna. – Rozważaliśmy wiele różnych wariantów, Między innymi budowę stacji czołowej w rejonie Pałacu Kultury połączonej trzecim torem z układem torowym Warszawy Zachodniej. Analizowaliśmy również możliwość zbliżenia Dworca Centralnego do stacji metra Warszawa Centrum poprzez zbudowanie go w miejscu przedwojennego Dworca Głównego. Niestety okazało się, że w obu przypadkach potencjalne korzyści byłyby niewspółmierne do nakładów inwestycyjnych – powiedział Andrzej Wach.

- Zleciliśmy więc analizę mającą wykazać, czy przy obecnym układzie peronowo-torowym będzie można na miejscu obecnego wybudować wysoki budynek dworca. Analiza wykazała, że jest to możliwe – oznajmił prezes PKP. – Nowy dworzec powstanie w dwóch etapach. Pierwszym będzie remont obecnego budynku, drugim zaś budowa nowego.

- Aby zbudowanie nowego dworca było możliwe musimy spełnić szereg warunków. M. in. zmodernizować linię objazdową przez dworzec Warszawa Gdańska oraz połączyć tę stację z metrem. Zmodernizowane muszą również zostać tory podmiejskie linii średnicowej i dworce Warszawa Wschodnia i Zachodnia. Co więcej, tabor na linii średnicowej musi mieć zamknięty system WC. Niezbędna będzie także koordynacja prac z planowaną budową KDP w Polsce i w Warszawie w latach 2014 -2020 –powiedział Andrzej Wach. Nowy dworzec zostanie zbudowany w trybie konkursu międzynarodowego. Czas realizacji inwestycji to lata 2014 -2018.

Zdaniem prezesa Wacha remont Dworca Centralnego przed 2012 rokiem zakłada wprowadzenie monitoringu, poprawę dostępności dworca dla osób niepełnosprawnych i poprawę estetyki m. in. poprzez uporządkowanie części handlowej. – Nie będzie „pozarestauracyjnej” produkcji żywności na dworcu – oznajmił Wach. Na miejscu gastronomii powstaną salony prasowe, biletomaty, bankomaty oraz punkty informacyjne dla podróżnych. Jak poinformował nas Paweł Olczyk, członek zarządu PKP, remont dworca centralnego ma kosztować 22 mln zł.

Nowy dworzec Warszawa Wschodnia ma zostać oddany do użytku w pierwszym kwartale 2012 roku. Cztery dni temu otwarto oferty w przetargu, który ma wyłonić wykonawcę tego projektu. 14 firm przedstawiło swoje oferty. Rozstrzygnięcie przetargu nastąpi we wrześniu. Modernizacja tego obiektu ma kosztować 45 mln zł.

W latach 2010 – 2011 modernizowany będzie również dworzec Warszawa Stadion. Przewidywane nakłady na ten cel to 8.5 mln zł. Ok. 90 mln zł ma zaś pochłonąć modernizacja układu torowo-peronowego przejścia podziemnego.

- Rok przyszły będzie rokiem przełomu. Pojawią się środki z Unii Europejskiej i z budżetu państwa. Dotychczas finansowaliśmy wszystkie modernizacje ze środków własnych – powiedział Andrzej Wach.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Grabarczyk: To będzie niezwykle ważny rok

Biznes

Grabarczyk: To będzie niezwykle ważny rok

Rynek Kolejowy, 24 lipca 2009 24 lipca 2009

Wach: Zapóźnienie inwestycyjne to szansa dla firm kolejowych

Koleje Dużych Prę™dkości

Wach: Zapóźnienie inwestycyjne to szansa dla firm kolejowych

jm/łm, Rynek Kolejowy, 17 listopada 2010 17 listopada 2010

Wach: Nie twórzmy konkurencji na siłę

Prawo i polityka

Wach: Nie twórzmy konkurencji na siłę

jm, Rynek Kolejowy, 18 listopada 2010 18 listopada 2010

Wach: PKP Intercity nie będzie ograniczało liczby pociągów

Biznes

Wach: PKP Intercity nie będzie ograniczało liczby pociągów

wś, Rynek Kolejowy, 20 grudnia 2010 20 grudnia 2010

Liberadzki: Odwołanie prezesa PKP SA to słuszna decyzja

Prawo i polityka

Liberadzki: Odwołanie prezesa PKP SA to słuszna decyzja

jm, Rynek Kolejowy, 30 grudnia 2010 30 grudnia 2010

Marcin Murawski prezesem PKP SA?

Kadry

Marcin Murawski prezesem PKP SA?

wś, Rynek Kolejowy, 28 stycznia 2011. 28 stycznia 2011

Zobacz również:

Grabarczyk: To będzie niezwykle ważny rok

Biznes

Grabarczyk: To będzie niezwykle ważny rok

Rynek Kolejowy, 24 lipca 2009 24 lipca 2009

Wach: Zapóźnienie inwestycyjne to szansa dla firm kolejowych

Koleje Dużych Prę™dkości

Wach: Zapóźnienie inwestycyjne to szansa dla firm kolejowych

jm/łm, Rynek Kolejowy, 17 listopada 2010 17 listopada 2010

Wach: Nie twórzmy konkurencji na siłę

Prawo i polityka

Wach: Nie twórzmy konkurencji na siłę

jm, Rynek Kolejowy, 18 listopada 2010 18 listopada 2010

Wach: PKP Intercity nie będzie ograniczało liczby pociągów

Biznes

Wach: PKP Intercity nie będzie ograniczało liczby pociągów

wś, Rynek Kolejowy, 20 grudnia 2010 20 grudnia 2010

Liberadzki: Odwołanie prezesa PKP SA to słuszna decyzja

Prawo i polityka

Liberadzki: Odwołanie prezesa PKP SA to słuszna decyzja

jm, Rynek Kolejowy, 30 grudnia 2010 30 grudnia 2010

Marcin Murawski prezesem PKP SA?

Kadry

Marcin Murawski prezesem PKP SA?

wś, Rynek Kolejowy, 28 stycznia 2011. 28 stycznia 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5