Na XLIX sesji Rady Miasta Gdańska w dniu 27 lutego 2014 r. uchwalono „Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla miasta Gdańska na lata 2014-2030”. W związku z tym zapytaliśmy w minionym tygodniu dyrektora oraz pracowników tutejszego ZTM-u, jak przebiegały konsultacje społeczne tego kluczowego dokumentu, wyznaczającego ramy polityki transportowej spółki na najbliższe 16 lat, które z otrzymanych uwag i propozycji zmian zostały uwzględnione, a także co dalej z planem transportowym.
– Opracowany dokument zawierał informacje o planowanych strategicznych działaniach Miasta w sferze zrównoważonego publicznego transportu zbiorowego – informuje portal transport-publiczny.pl Jerzy Dobaczewski, Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. – Wyłożenie dokumentu dało zainteresowanym stronom możliwość wpływu na jego kształt poprzez zgłaszanie uwag i wniosków oraz propozycji zmian. Wszyscy zainteresowani mogli zgłaszać swoje uwagi, propozycje czy wnioski do 4 lutego br. – podkreśla.
Jak dodaje z kolei Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy gdańskiego ZTM, „wśród strategicznych działań w projekcie planu transportowego zawarto m.in. dalszy rozwój komunikacji tramwajowej, ze względu na jej coraz większą efektywność ekonomiczną i coraz niższą energochłonność. Uwzględniono także inwentaryzację systemu transportu publicznego w Gdańsku, poprzez opisanie części składowych tegoż systemu. Określono również ramę inwestycyjną, czyli rodzaj taboru, sieć, infrastrukturę, niezbędne do realizacji polityki zrównoważonego rozwoju. Plan definiuje ponadto narzędzia służące osiągnięciu celów zrównoważonego rozwoju (są to m.in.: rozwój sieci komunikacji szynowej oraz położenie większego nacisku na stosowanie badań marketingowych i preferencji mieszkańców w celu: 1) dostosowania zakresu świadczonych usług do rzeczywistych potrzeb, a także 2) usprawnienia funkcjonowania transportu publicznego)”.
To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl