Awizowane przez "Rynek Kolejowy" połączenie spółek PKP Budownictwo i PKP Utrzymanie zostało oficjalnie potwierdzone. Poznaliśmy też szczegóły planowanego procesu.
Przed tygodniem
informowaliśmy, że grupa PKP planuje połączyć spółki PKP Budownictwo i PKP Utrzymanie. Obecnie mają one już tego samego prezesa, którym jest radny miasta Krakowa Mirosław Gilarski. Wczoraj (18 lipca) PKP SA –jedyny akcjonariusz tych podmiotów – podjęła oficjalną decyzję o połączeniu spółek.
Jak wyjaśnia Marta Harazińska z Biura Administracyjnego PKP Utrzymanie, połączenie nastąpi poprzez przejęcie całego majątku PKP Budownictwo jako spółki przejmowanej przez PKP Utrzymanie – jako spółkę przejmującą. Planowane zakończenie procesu przewidziane jest na koniec 2017 roku – poinformowała Harazińska.
– Przed nami okres wytężonej pracy przy procesie łączenia podmiotów. Dla osiągnięcia tego celu niezbędna jest pozytywna atmosfera przeprowadzania zmian, a zaangażowanie wszystkich pracowników jest niezbędne do budowania sukcesu nowej spółki – podsumowuje przedstawicielka spółki PKP Utrzymanie.
PKP Budownictwo i PKP Utrzymanie to spółki z Grupy PKP. Obie powstały w 2014 roku poprzez wydzielenie zorganizowanych części spółki TK Telekom przed jej sprzedażą. PKP Utrzymanie, które dokona przejęcia siostrzanego podmiotu, ma centralę przy ul. Okrzei w Warszawie i zatrudnia obecnie 961 osób.