Spółka PKP PLK zmodernizowała stację w Ostrowcu Świętokrzyskim. Jest to jeden z elementów ogromnego zadania inwestycyjnego dotyczącego przebudowy linii kolejowej 25, pomiędzy Skarżysko-Kamienną a Sandomierzem. Cała inwestycja miała zakończyć się w 2021 roku, lecz od dawna wiadomo, że tego terminu nie uda się dotrzymać. Aktualnie PLK szacują, że modernizacja powinna się zakończyć na przełomie 2023 i 2024 roku.
Jak informują PKP PLK, jeszcze w kwietniu spółka zakończy odbiory nowego peronu i ciągów komunikacyjnych na stacji kolejowej w Ostrowcu Świętokrzyskim. Już teraz pasażerowie mogą korzystać z efektów zrealizowanych prac. Duży zakres inwestycji objął budowę dłuższego i wyższego peronu, ułatwiającego wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Od ul. Kolejowej do peronu prowadzi nowy chodnik z podjazdem, który ułatwił dostęp do pociągu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Na peronie pojawiły się nowe wiaty, ławki i tablice informacji pasażerskiej. Nagłośnienie, ścieżki naprowadzające, oraz nawierzchnia o zróżnicowanej strukturze pomagają w poruszaniu się po stacji osobom niewidomym i słabo widzącym. Mieszkańcy Ostrowca Świętokrzyskiego dotrzeć do pociągu mogą również wyremontowaną kładką, która znajduje się nad torami. Wymieniono na niej nawierzchnię, schody i bariery zabezpieczające. Wszystko oświetlają nowe latarnie pracujące w energooszczędnej technologii LED.
Stacja w Ostrowcu Świętokrzyskim to ważny fragment linii kolejowej numer 25, którą PLK modernizują na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz. Jest to linia znaczenia państwowego, należąca do sieci kompleksowej TEN-T. Inwestycja obejmuje wymianę torów, sieci trakcyjnej i systemów sterowania ruchem kolejowym. Przebudowywane są przejazdy kolejowo-drogowe, mosty i wiadukty, które zapewnią wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Większy dostęp do kolei ułatwią nowe perony i ciągi komunikacyjne zaplanowane tak, by dostać się do pociągu mogli wszyscy podróżni. Na przebudowywanej trasie z efektów zrealizowanych prac korzystają już mieszkańcy m.in. Wąchocka, Starachowic i Kunowa, a pociągi poruszają się po wymienionych torach na odcinku Skarżysko-Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski. Obecnie największy zakres prac realizowany jest w kierunku Sandomierza. Zakończenie inwestycj
i planowane jest na przełom 2023 i 2024 roku co oznacza, że cały projekt będzie opóźniony o ponad 2 lata,
bowiem pierwotnie prace miały zakończyć się w 2021 roku.Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie mają poruszać się z prędkością 120 km/h, a towarowe z prędkością 80 km/h.
Projekt „Prace budowlane na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz” za przeszło 600 mln zł współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.