Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK zleci opracowanie kompleksowego studium wykonalności dla Nadodrzanki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK zleci opracowanie kompleksowego studium wykonalności dla Nadodrzanki
fot. PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały przetarg na wykonanie kompleksowego studium wykonalności dla przyszłej modernizacji magistrali C-E59, czyli Nadodrzanki. Zakres prac planistycznych dla linii 273 ograniczony jest do odcinka Wrocław Grabiszyn – Rzepin.

To obszar podlegający pod Zakład Linii Kolejowych we Wrocławiu i Zakład Linii Kolejowych w Zielonej Górze. PLK szacuje, że dokumentacja będzie kosztować ok. 6 mln zł netto. O przyszłość tego odcinka dopytywali się ostatnio parlamentarzyści, o czym pisaliśmy tutaj.

PKP PLK zwraca uwagę na niezadowalającą obecnie prędkość jazdy, która obowiązuje na niektórych odcinkach Nadodrzanki od Wrocławia przez Zieloną Górę do Rzepina (ograniczenia prędkości 70-90 km/h w torze nr 1 i 2) spowodowaną stanem technicznym linii. W tym miejscu PLK podkreśla także niezadowalający stan obiektów inżynieryjnych i nie najlepszą geometrię toru. Do poprawy są też perony na przystankach i stacjach i „niewystarczająca infrastruktura w obszarach nadania/odbioru ładunków”. To wszystko ma wpływ na ograniczoną przepustowość głównego ciągu towarowego z Dolnego Śląska do Szczecina i Świnoujścia.

– Zakładane jest osiągnięcie zadowalającego stanu technicznego infrastruktury, w tym możliwie wysoka komplementarność z projektami inwestycyjnymi zrealizowanymi na linii kolejowej nr 273 w ubiegłych latach oraz co najmniej przywrócenie parametrów na całym odcinku objętym projektem – czytamy w celach zamówienia. Dla poszczególnych odcinków i stacji wykonane zostaną modele mikrosymulacyjne.

Wykonawca studium wykonalności przeanalizuje dostosowanie linii kolejowej nr 273 do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich (przynajmniej odcinka Rudna Gwizdanów – Głogów – Zielona Góra – Rzepin) i na możliwie długim odcinku do 120 km/h dla pociągów towarowych. Przygotuje opracowanie dla dostosowania odcinka linii kolejowej nr 273 do przyjmowania pociągów o długości 750 metrów i zapewnienia dopuszczalnych nacisków 22,5 t.

PKP PLK oceni oferty z uwzględnieniem ceny brutto (80%) oraz terminów wykonania poszczególnych etapów projektów (20%). Zarządca infrastruktury na oferty czeka do 27 czerwca 2019 roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5