Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK zbudują tunele pod torami w gminie Pruszków i Brwinów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
20-11-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK zbudują tunele pod torami w gminie Pruszków i Brwinów
PKP PLK planują wspólnie z gminami Pruszków i Brwinów budowę podziemnego przejścia pieszo-rowerowego oraz nowego tunelu drogowego. W połowie listopada podpisano dwa porozumienia o współpracy. Inwestycje za 24,5 mln złotych powstaną w ramach modernizacji linii kolejowej Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki. 

Dwa dokumenty o współpracy przy realizacji inwestycji to efekt wspólnych rozmów pomiędzy samorządami a zarządcą infrastruktury. PLK przychyliły się do wniosków obu gmin, które postulowały budowę nowych obiektów potrzebnych lokalnym społecznościom w ramach planowanej modernizacji linii kolejowej.

– Wspólnie ustalono, że w gminie Pruszków w miejscu zlikwidowanego przejazdu kolejowego powstanie tunel drogowy wraz z wydzielonym pasem pieszo-rowerowym. Takie rozwiązanie znacznie usprawni ruch w mieście oraz poprawi bezpieczeństwo. Projektowany tunel o długości 90 m będzie przebiegał pod dziewięcioma torami. Obiekt połączy ulice Działkową i Błońską. Wyjazdy z tunelu z obu stron zostaną włączone w układ istniejących dróg miejskich i powiatowych. Szacowany koszt budowy tunelu to ok. 20 mln zł – poinformował rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.

Powstanie także tunel pieszo-rowerowy

Na podstawie osobnego porozumienia w gminie Brwinów powstanie podziemne przejście pieszo-rowerowe. Nowy obiekt będzie łączyć ulicę Przejazd z ul. Sportową. Takie rozwiązanie zapewni sprawną i bezkolizyjną komunikację dla mieszkańców południowej i północnej części miasta. Tunel będzie oświetlony i włączony do gminnego monitoringu. Szacowany koszt budowy obiektu wynosi 4,5 mln zł.

Prace zaplanowano na lata 2016-2019, zostaną wykonane w trakcie modernizacji podmiejskiej linii kolejowej Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki (linia 447), która jest  jednym z siedmiu projektów zgłoszonych w ramach nowego, unijnego instrumentu finansowania "Łącząc Europę" (CEF).

Na czym będzie polegała modernizacja linii 447?

Dzięki modernizacji odcinka linii kolejowej Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki prędkość pociągów zostanie podniesiona do 120 km/h (obecnie to 90 km/h). Stacje i przystanki otrzymają nową infrastrukturę służącą do obsługi pasażerów, taką jak nowe perony, przejścia podziemne z udogodnieniami dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, systemy informacji statycznej i dynamicznej. Zmodernizowana linia kolejowa będzie generować znacznie mniej hałasu. Efektem modernizacji będzie również większa częstotliwość pociągów między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą.

Dodatkowym, istotnym elementem modernizacji będzie budowa nowego przystanku osobowego Parzniew, co spowoduje zwiększenie dostępności do kolei dla mieszkańców tego obszaru.

Linia Warszawa Zachodnia – Grodzisk Mazowiecki nr 447 to jeden z najbardziej obciążonych ruchem odcinków kolejowych w Polsce. W ciągu dobry przejeżdża nią 170 pociągów. Linia ma fundamentalne znaczenie dla komunikacji aglomeracyjnej i regionalnej.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5