Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęły właśnie przetarg na kompleksową naprawę 3,7-kilometrowej linii kolejowej 28 z Wieliszewa do Zegrza. Czekamy na podpisanie umowy między PLK a wybranym wykonawcą.
Wszystko wskazuje na to, że przebudową zajmie się przedsiębiorstwo Gór-Tor Maciej Górniak ze Stupska wraz z PIB Kopacki z Rakoniewic. Obaj partnerzy występowali w tym przetargu w konsorcjum i za prace chcą otrzymać 41,9 mln zł. brutto. Taka suma mieści się w kosztorysie założonym pierwotnie przez PKP PLK. Co ciekawe: w przetargu odrzucono aż 7 z 9 ofert firm startujących w przetargu.
- Wykonawcy nie wyrazili woli uczestnictwa w postępowaniu przetargowym, gdyż nie wyrazili zgody na przedłużenie terminu związania ofertą. (art. 89 ust. 1 pkt 7a Ustawy PZP) - wyjaśnił przyczyny odrzucenia ofert Karol Jakubowski, z biura prasowego PKP PLK.
Ostatecznie do negocjacji cenowych dopuszczono właśnie wyżej wymienione konsorcjum oraz warszawski Intop, którego propozycja była niewiele droższa od konsorcjum Gór-Toru i PIB Kopacki.
Po remoncie linii 28 pociągi pasażerskie będą mogły przejechać z Wieliszewa do Zegrza z prędkością 80 km/h. Na tym odcinku ma zostać odbudowana sieć trakcyjna. Planowana jest wymiana nawierzchni torowej na całej długości linii, budowa dwóch nowych rozjazdów i torów nr 2 i 10 w stacji Zegrze. Powstanie nowy przystanek o roboczej nazwie Wieliszew Osiedle (więcej na temat założeń projektowych
można przeczytać tutaj).
Docelowo remont ma umożliwić dotarcie pociągów SKM do Zegrza, gdzie znajduje się największy w okolicach Warszawy zbiornik wodny, przyciągający zwłaszcza w sezonie letnim tysiące warszawiaków. Prace budowlane będą dofinansowane z pieniędzy z Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa mazowieckiego.
Już od kilku miesięcy pociągi SKM
kursują z Wieliszewa do Radzymina. Po remoncie linii 28 mają dojechać także do Zegrza.