Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK wybiera wykonawcę naprawy linii z Wieliszewa do Zegrza

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-02-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK wybiera wykonawcę naprawy linii z Wieliszewa do Zegrza
Fot. Michał SzymajdaStacja w Wieliszewie
Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęły właśnie przetarg na kompleksową naprawę 3,7-kilometrowej linii kolejowej 28 z Wieliszewa do Zegrza. Czekamy na podpisanie umowy między PLK a wybranym wykonawcą.

Wszystko wskazuje na to, że przebudową zajmie się przedsiębiorstwo Gór-Tor Maciej Górniak ze Stupska wraz z PIB Kopacki z Rakoniewic. Obaj partnerzy występowali w tym przetargu w konsorcjum i za prace chcą otrzymać 41,9 mln zł. brutto. Taka suma mieści się w kosztorysie założonym pierwotnie przez PKP PLK. Co ciekawe: w przetargu odrzucono aż 7 z 9 ofert firm startujących w przetargu.

- Wykonawcy nie wyrazili woli uczestnictwa w postępowaniu przetargowym, gdyż nie wyrazili zgody na przedłużenie terminu związania ofertą. (art. 89 ust. 1 pkt 7a Ustawy PZP) - wyjaśnił przyczyny odrzucenia ofert Karol Jakubowski, z biura prasowego PKP PLK.

Ostatecznie do negocjacji cenowych dopuszczono właśnie wyżej wymienione konsorcjum oraz warszawski Intop, którego propozycja była niewiele droższa od konsorcjum Gór-Toru i PIB Kopacki.

Po remoncie linii 28 pociągi pasażerskie będą mogły przejechać z Wieliszewa do Zegrza z prędkością 80 km/h. Na tym odcinku ma zostać odbudowana sieć trakcyjna. Planowana jest wymiana nawierzchni torowej na całej długości linii, budowa dwóch nowych rozjazdów i torów nr 2 i 10 w stacji Zegrze. Powstanie nowy przystanek o roboczej nazwie Wieliszew Osiedle (więcej na temat założeń projektowych można przeczytać tutaj).

Docelowo remont ma umożliwić dotarcie pociągów SKM do Zegrza, gdzie znajduje się największy w okolicach Warszawy zbiornik wodny, przyciągający zwłaszcza w sezonie letnim tysiące warszawiaków. Prace budowlane będą dofinansowane z pieniędzy z Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa mazowieckiego.

Już od kilku miesięcy pociągi SKM kursują z Wieliszewa do Radzymina. Po remoncie linii 28 mają dojechać także do Zegrza.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Trwa odbudowa linii do Zegrza Południowego

Fotorelacje

Zegrze: Przetarg na remont linii 28 jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Trwa odbudowa linii do Zegrza Południowego

Fotorelacje

Zegrze: Przetarg na remont linii 28 jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5