Usunęliśmy awarii systemu informacji pasażerskiej na warszawskiej linii średnicowej – informuje zarządca infrastruktury. Sam ruch pociągów odbywał się jednak przez cały czas zgodnie z rozkładem – urządzenia sterowania ruchem działały poprawnie.
- O godzinie 10:50 służby PLK przywróciły działanie wyświetlaczy i megafonów na warszawskiej linii średnicowej na odcinku między Warszawą Wschodnia a Warszawą Zachodnią - poinformował zarządca infrastruktury. Do awarii systemu informacji pasażerskiej doszło dziś rano na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia. Służby techniczne PKP PLK od razu przystąpiły do jej usuwania. PKP PLK twierdzi, że przyczyny nie leżały po stronie spółki. – Według ustaleń służb technicznych awaria powstała w wyniku zaniku zasilania z zewnątrz – czytamy w komunikacie.
Na szczęście –
w odróżnieniu od incydentu w lipcu – nie doszło do zakłóceń w przewozach. – Pociągi jeżdżą zgodnie z rozkładem jazdy – zapewniały PKP PLK jeszcze w czasie trwania awarii. Aby utrzymać płynność ruchu pociągów, dyżurni ruchu utrzymywali stały kontakt z maszynistami. W razie powtórzenia się zaników zasilania PKP PLK apeluje do podróżnych o korzystanie z plakatowych rozkładów jazdy w gablotach na peronach. Aktualne kursowanie pociągów można też sprawdzić w aplikacji i
na stronie Portal Pasażera.