Agencja Rozwoju Przemysłu i PKP Polskie Linie Kolejowe chcą kupić 32,85% akcji spółki od ich dotychczasowego właściciela: hiszpańskiej Comsy. To element planu ratunkowego dla wykonawcy z branży kolejowej.
O tym, że państwowy zarządca infrastruktury, PKP PLK, zobowiązał się do subskrypcji 250 mln akcji Trakcji serii E, za łączną cenę emisyjną w wysokości 200 mln zł, Trakcja poinformowała wczoraj.
– Zarząd spółki Trakcja SA informuje, iż w dniu 24.05.2021 r. spółka otrzymała od akcjonariusza spółki – Agencji Rozwoju Przemysłu SA (…) zawiadomienie o zawarciu niewiążącego porozumienia pomiędzy akcjonariuszami spółki, tj. ARP i Comsa (…) dotyczącego (...) nabycia przez ARP lub podmiot kontrolowany bezpośrednio lub pośrednio przez Skarb Państwa Rzeczypospolitej Polskiej lub inny podmiot wskazany przez ARP, zaakceptowany wcześniej przez Comsa, wszystkich akcji wyemitowanych przez spółkę, posiadanych przez Comsę w danym momencie – czytamy w oświadczeniu Trakcji. Cena akcji Comsy wyniesie 1,70 zł za sztukę.
ARP („lub podmiot wskazany”) przejmie 28 399 145 akcji w kapitale zakładowym spółki, uprawniających do 28 399 145 głosów, stanowiących 32,85% kapitału zakładowego Trakcji, oraz uprawniających do 32,85% głosów w spółce.
Realizacja transakcji będzie miała miejsce pod warunkiem spełnienia określonych w porozumieniu warunków zawieszających, w tym uzyskania przez ARP, Inwestora i Comsę niezbędnych zgód i zezwoleń na transakcję, a także objęcie przez inwestora wszystkich akcji spółki serii E. Nadzwyczajne walne zgromadzenie spółki zaplanowano na 10 września 2021 r.. Na nim ma zostać podjęta uchwała dotycząca emisji akcji serii E i zaoferowanie ich do subskrypcji wyłącznie inwestorowi, którym będzie ARP lub PLK.
W 2020 roku Trakcja realizująca głównie inwestycje kolejowe i w zakresie transportu miejskiego zanotowała stratę 110 mln złotych przy przychodach na poziomie 1,34 mld. Spółka boryka się z problemami przy realizacji niektórych kontraktów PKP PLK, z których najpoważniejsze występują na magistrali E20 i
przy budowie szczecińskiej SKM. Pomimo tego wciąż startuje w przetargach organizowanych przez PKP PLK. Ostatnio przedstawiła najlepszą ofertę (po licytacji) na modernizację odcinka linii 7 w Warszawie i budowę nowego przystanku kolejowego "Wiatraczna".