Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK: Tak przyspieszą pociągi w 2024 i 2030 roku!

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
16-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
17-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK: Tak przyspieszą pociągi w 2024 i 2030 roku!
fot. PKP PLK/ Rynek Kolejowy
PKP PLK poinformowały o planowanych skróceniach czasu przejazdu na wielu liniach kolejowych wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy od grudnia 2024. Oto najważniejsze ze zmian.

Pod koniec marca 2024 r. wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak i prezes PKP PLK Piotr Wyborski zaprezentowali najważniejsze założenia dla działalności spółki na najbliższe lata. Obydwaj podkreślali, że realizowane przez narodowego zarządcę infrastruktury projekty muszą być racjonalne i przynosić wymierne korzyści dla pasażerów, a celem musi być widoczna poprawa przepustowości czy skrócenie czasu przejazdu, a nie samo zakończenie prac budowlanych.

– Chcemy osiągnąć przynajmniej takie czasy przejazdu, jakie były zapowiadane przed rozpoczęciem inwestycji, a których do dziś nie ma – tłumaczy wówczas Malepszak. Chodzi zatem o 2 godziny z Warszawy do Białegostoku (w przyszłości 1h 45 min), 2h 20 minut z Warszawy do Poznania, poniżej 2h z Krakowa do Zakopanego, poniżej 5 godzin na linii Warszawa – Szczecin. – To będzie na razie powrót do czasu przejazdu sprzed 9 lat, ale to jeszcze niefinalny efekt – zastrzegał minister.

PKP PLK: Na tych liniach pojedziemy szybciej już w 2024 r.!

Teraz poznaliśmy planowane czasy przejazdu na grudzień 2024 r. i wejście w życie nowego rozkładu jazdy. Na największe skrócenie czasu przejazdu od grudnia możemy liczyć na trasie z Warszawy Centralnej do Szczecina – tu zyskamy aż 42 minuty, w przypadku trasy z Warszawy do Białegostoku będzie to pół godziny.


Uwaga: Dane w tabeli pokazują najszybsze połączenia.

– Zwróciliśmy szczególną uwagę na zarządzanie zasobami i efektywne planowanie procesu przewozowego wspólnie z przewoźnikami. To na co chciałbym zwrócić uwagę to skrócenie czasu przejazdu z Warszawy do Szczecina do 4:17 – takiego jeszcze nie było. Ciekawy jest też przykład trasy Wrocław – Międzylesie, które pokazuje, że jesteśmy w stanie współpracować na styku z Czechami i zaproponować najkrótszy czas przejazdu – mówi Paweł Pleśniar, dyrektor biura strategii w PKP PLK.

Przedstawiciel zarządcy podkreślał, że już teraz widać zmiany i skrócenia czasu pomiędzy największymi ośrodkami miejskimi do 100 minut – o takim celu wspominał na niedawnej konferencji prasowej premier Donald Tusk. Polska 100 minut stała się też jednym z haseł definiujących koncepcję funkcjonowania systemu transportowego nowego rządu – szczegółowo mówił o tym odpowiedzialny za kolej minister Malepszak.

– Naszym wspólnym celem jest zwiększenie liczby osób korzystających z transportu publicznego, dlatego też nie koncentrujemy się tylko na jednym ośrodku, czyli Warszawie, a na rozwiązania, które łączą główne ośrodki między sobą – zaznaczał Pleśniar.

Jakie efekty realizacji KPK?

Większe efekty inwestycji realizowanych przez PKP PLK mają być w 2030 r. Zarządca zwraca tu uwagę na znaczące skrócenie czasu podróży pomiędzy Gdańskiem a Kołobrzegiem do 2 godz. i 35 min., co ma pozwolić na znaczące zwiększeni dostępności tego obszaru i przyczynić się do ograniczenia ruch drogowego. ¬– Chcemy przełamać dogmat, że tylko samochód pozwala się poruszać sprawnie po polskim wybrzeżu. Pociąg i powiązana z nim komunikacja autobusowa stworzą sieć komunikacyjną – mówił Pleśniar.


Uwaga: Dane w tabeli pokazują najszybsze połączenia.

Wśród tras na których pojedziemy znacznie szybciej w 2030 r. znajdą się także Warszawa – Białystok, gdzie czas przejazdu spadnie do 1 godz. i 15 minut; połączenia między stolicą a Krakowem i Katowicami, gdzie na CMK w końcu będziemy jeździć z prędkością 250 km/h oraz połączenia między Krakowem a Zakopanym i Nowym Sączem – w tym ostatnim przypadku dzięki budowie linii Podłęże – Piekiełko zyskamy znacząco ponad godzinę.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK podpisały umowę na rewitalizację dolnośląskiej linii 276

Infrastruktura

PLK podpisały umowę na rewitalizację dolnośląskiej linii 276

inf. pras PKP PLK, oprac. DS 10 lipca 2024

PLK PLK uruchamia nowoczesną sieć WAN na sieci kolejowej

Infrastruktura

Znaczący spadek wydatków na linie do przejść z Ukrainą

Tabor i technika

Kolejna maszyna TBM na inwestycji kolejowej w Polsce

Infrastruktura

Kolejna maszyna TBM na inwestycji kolejowej w Polsce

Redakcja/przegląd prasy 09 lipca 2024

W Bielsku Podlaskim powstanie nowy parking. Ułatwi przesiadki na pociągi

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK podpisały umowę na rewitalizację dolnośląskiej linii 276

Infrastruktura

PLK podpisały umowę na rewitalizację dolnośląskiej linii 276

inf. pras PKP PLK, oprac. DS 10 lipca 2024

PLK PLK uruchamia nowoczesną sieć WAN na sieci kolejowej

Infrastruktura

Znaczący spadek wydatków na linie do przejść z Ukrainą

Tabor i technika

Kolejna maszyna TBM na inwestycji kolejowej w Polsce

Infrastruktura

Kolejna maszyna TBM na inwestycji kolejowej w Polsce

Redakcja/przegląd prasy 09 lipca 2024

W Bielsku Podlaskim powstanie nowy parking. Ułatwi przesiadki na pociągi

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5