Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK remontuje linię do Trakiszek. Kiedy modernizacja?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
03-12-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK remontuje linię do Trakiszek. Kiedy modernizacja?
fot. Aphranius, lic. CC BY-SA 3.0, Wikimedia CommonsDworzec w Trakiszkach, 2017 r.
Na linii 51 Suwałki – Trakiszki – granica państwa trwają nocne prace utrzymaniowe. Są one konieczne, by parametry jedynej trasy kolejowej łączącej Polskę z państwami bałtyckimi nie uległy pogorszeniu. Docelowo linia ma zostać zmodernizowana i rozbudowana – dziś jednak ta perspektywa wydaje się odległa.

Prace są podzielone na etapy. Obecnie odbywają się w rejonie Trakiszek i Kaletnika. Ich główne składniki to czyszczenie i uzupełnianie tłucznia (zostanie wykorzystanych 11 tysięcy ton tego surowca) i wymiana zużytych odcinków szyn oraz podkładów. W prace są zaangażowane ciężkie maszyny: oczyszczarka, profilarka i podbijarka. Aby nie zakłócać ruchu pociągów (licznych składów towarowych i jedynego pasażerskiego – kursu PKP Intercity Kraków – Mockava), roboty odbywają się nocą.

Utrzymanie parametrów, nie ich poprawa

Zarządca infrastruktury zapowiada też wyremontowanie do połowy grudnia pięciu przejazdów kolejowych. Na skrzyżowaniu z ul. Raczkowską w Suwałkach prace już się zakończyły. Obecny etap jest wart ok. 4 mln zł.

– Jedno z naszych najważniejszych zadań to utrzymywanie infrastruktury w stanie umożliwiającym sprawną realizację rozkładu jazdy. Tego rodzaju roboty często przeprowadzamy etapami, nierzadko w porach nocnych, tak aby miały jak najmniejszy wpływ na ruch pociągów. Pozornie drobne prace ostatecznie sumują się w większej skali i dają pozytywne efekty – mówi cytowany w komunikacie PKP PLK dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Białymstoku Andrzej Kierman.

Zarządca zapewnia, że na jedynej czynnej linii kolejowej łączącej Polskę z Litwą prace zapewniające prawidłowe parametry torów są prowadzone systematycznie. Łączna wartość nakładów od 2022 r. to 21,7 mln zł. Zakres robót w ubiegłych latach był podobny do tegorocznego.

Rail Baltica: opóźnienie rośnie

Linia 51 jest linią jednotorową i niezelektryfikowaną. Maksymalna prędkość pociągów wynosi na niej 60 km/h (przy prędkości konstrukcyjnej 80 km/h). Czas przejazdu 25-kilometrowego odcinka Suwałki – Trakiszki (dla wspomnianego pociągu PKP Intercity, niezatrzymującego się na przystankach w Lipniaku, Kaletniku i Łowociach) to 28 minut. Wartość ta utrzyma się także po wejściu w życie nowego rozkładu jazdy.

Takie parametry linii nie przystają do jej roli w przewozach międzynarodowych. Plany związane z budową magistrali Rail Baltica przewidują jej elektryfikację, podwyższenie prędkości i rozbudowę do dwóch torów. Ich realizacja wciąż odsuwa się jednak w czasie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Telkol ciągle poza PKP PLK. Zmiana w 2025 r.?

Biznes

Telkol ciągle poza PKP PLK. Zmiana w 2025 r.?

Łukasz Malinowski 02 grudnia 2024

Jak efektywnie wdrożyć ETCS L1 Limited Supervision w Polsce?

Infrastruktura

Jak efektywnie wdrożyć ETCS L1 Limited Supervision w Polsce?

dr hab. inż. Andrzej Kochan 02 grudnia 2024

Pociągi wracają na linię Nasielsk – Sierpc

Infrastruktura

Pociągi wracają na linię Nasielsk – Sierpc

Kasper Fiszer 02 grudnia 2024

Orlen za elektryfikacją linii 33 w kierunku Sierpca

Infrastruktura

Zobacz również:

Telkol ciągle poza PKP PLK. Zmiana w 2025 r.?

Biznes

Telkol ciągle poza PKP PLK. Zmiana w 2025 r.?

Łukasz Malinowski 02 grudnia 2024

Jak efektywnie wdrożyć ETCS L1 Limited Supervision w Polsce?

Infrastruktura

Jak efektywnie wdrożyć ETCS L1 Limited Supervision w Polsce?

dr hab. inż. Andrzej Kochan 02 grudnia 2024

Pociągi wracają na linię Nasielsk – Sierpc

Infrastruktura

Pociągi wracają na linię Nasielsk – Sierpc

Kasper Fiszer 02 grudnia 2024

Orlen za elektryfikacją linii 33 w kierunku Sierpca

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5