Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK: Przetarg na rewitalizację kolejnej linii w GOP

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
10-06-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK: Przetarg na rewitalizację kolejnej linii w GOP
fot. PKP PLKZdjęcie ilustracyjne
Zarządca infrastruktury ogłosił przetarg nieograniczony na rewitalizację odcinka linii 171 Sosnowiec Dańdówka – posterunek odgałęźny Dorota. Ten 8,3-kilometrowy fragment sieci jest częścią południowo-wschodniej obwodnicy Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Prace mają doprowadzić do przywrócenia prędkości 100 km/h dla pociągów towarowych.

Obecnie, według danych zawartych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, kursuje tamtędy średnio 10 pociągów towarowych na dobę po kierunku nieparzystym i 6 po parzystym. Nawierzchnia, w zależności od fragmentu, pochodzi z lat 80. oraz z początku 90. – wyjątkiem są niektóre rozjazdy i przyległe do nich fragmenty torów, wymienione już w XXI wieku (ostatnio w 2019 r.). Tak duże zróżnicowanie wieku infrastruktury na tak krótkim fragmencie wynika z często występujących i likwidowanych szkód górniczych. Sieć trakcyjna z 1970 r. nie była dotychczas modernizowana. Na szlaku znajdują się 4 wiadukty (z których przebudowie będzie podlegał tylko jeden) i 3 mosty.

Zamówienie ma tryb „projektuj i buduj”. PKP PLK wymaga przywrócenia na całej długości odcinka prędkości jazdy zgodnej z konstrukcyjną (100 km/h). Dopuszczalny nacisk na oś ma wynosić 221 kN (22,5 tony), a maksymalna długość składów towarowych – 700 m. Zakres prac będzie obejmował – między innymi – wymianę szyn i podkładów technologią zmechanizowaną, wymianę rozjazdów w technologii blokowej (wraz z montażem elektrycznego ogrzewania) i oczyszczenie mechaniczne podsypki, a w wybranych miejscach – wzmocnienie podtorza. Podkłady drewniane mają być zastąpione strunobetonowymi z przytwierdzeniem sprężystym. Nowy tor bezstykowy powinien składać się z szyn typu 60E1. Na posterunku bocznicowym Juliusz do likwidacji przeznaczono dwa rozjazdy. Część sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym ma zostać wymieniona, a budynek posterunku Juliusz – zmodernizowany.

Zamawiający może skorzystać z prawa opcji. Obejmuje ono rozszerzenie zakresu rewitalizacji o kolejne 5,4 km toru pojedynczego z trzema mostami (opcja 1) i o wymianę urządzeń SRK na podg. Dorota (opcja 2). Prace te będą musiały zostać wykonane w ciągu 22 miesięcy od ewentualnej deklaracji PKP PLK o skorzystaniu z tej możliwości. Zarządca infrastruktury ma na to 15 miesięcy od podpisania kontraktu.

Jedynym kryterium wyboru wykonawcy jest cena. Termin składania ofert upływa 15 lipca. Prace mają zostać wykonane w ciągu trzech lat i miesiąca od daty podpisania umowy.

Początkowo PKP PLK zapowiadała ogłoszenie przetargu na rewitalizację tego odcinka linii 171 w ubiegłym roku. Później, po aktualizacji harmonogramu, nowym terminem stał się marzec roku bieżącego. Również jego nie udało się jednak dotrzymać.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5