Zarządca infrastruktury poszukuje wykonawcy modernizacji peronów na stacji Szczecinek. To już druga, po przystanku Szczecinek Bugno, inwestycja w mieście w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”. Podstawą zamówienia jest jednak tylko modernizacja peronu numer 1, natomiast przebudowa dwóch pozostałych peronów jest objęta prawem opcji, podobnie jak montaż dynamicznego systemu informacji pasażerskiej.
Inwestycja w ramach umowy podstawowej zakłada modernizację peronu nr 1 na stacji Szczecinek. Dodatkowo w ramach postępowania przetargowego przewidziane są prawa opcji, umożliwiające poszerzenie zakresu prac o modernizację peronów nr 2 i 3 oraz powstanie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej.
Wyższe perony ułatwią podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Antypoślizgowa nawierzchnia będzie posiadała ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących. Nowe wiaty i ławki zapewnią komfortowe oczekiwanie na pociąg. Bezpieczne podróżowanie po zmroku zapewni energooszczędne oświetlenie LED. Orientację ułatwią tablice z czytelnym oznakowaniem, gabloty i wyświetlacze z rozkładami jazdy i nagłośnienie. Dzięki budowie windy na peronie nr 1 stacja będzie bardziej dostępna dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Jak przypomina inwestor, w 2016 r. na stacji za ok. 2,6 mln zł wyremontowano przejście pod torami, zamontowano windy na perony nr 2 i 3 oraz platformę przyschodową na peron pierwszy.
Podpisanie umowy z wykonawcą przewidziane jest w marcu br. Zakończenie prac przy peronie nr 1, które będą prowadzone w formule "projektuj i buduj", jest planowane w IV kwartale 2025 r. W przypadku skorzystania z prawa opcji zakończenie prac na peronach nr 2 i 3 ma nastąpić do końca 2026 r. Szacunkowa wartość robót w ramach umowy podstawowej to niespełna 8 mln zł, a wszystkich robót, razem z prawami opcji, ok. 28,5 mln zł.
Od 9 czerwca ubiegłego roku mieszkańcy Szczecinka korzystają już z nowego przystanku
Szczecinek Bugno (linia kolejowa 404 Szczecinek – Kołobrzeg), który również powstał w ramach tzw. programu przystankowego. Jego budowa kosztowała ok. 2,7 mln zł. W całym województwie zachodniopomorskim rządowy "program przystankowy" obejmuje 11 lokalizacji: Koszalin Politechnika, Koszalin Wschodni, Kołobrzeg Ogrody, Kołobrzeg Radzikowo, Świdwin Zamek, Szczecinek Bugno, Recz Pomorski, Łubowo, Złocieniec, Radziszewo i Szczecinek