Za 43 miliony złotych PKP Polskie Linie Kolejowe przebudują dwa mosty między Kłodzkiem a Wałbrzychem nad Nysą Kłodzką i Ścinawką i jeden wiadukt kolejowy.
– Przebudowa mostu nad Nysą Kłodzką, rzeką Ścinawką i wiaduktu kolejowego zwiększy sprawność ruchu kolejowego z Kłodzka do Wałbrzycha. Przebudowywane obiekty zapewniają obecnie ruch po jednym torze. Wykonane prace pozwolą na przejazd pociągów po dwóch torach. Oznaczać to będzie lepszą możliwość organizacji połączeń pasażerskich. Sprawniej pojadą składy towarowe m.in. do Ścinawki Średniej i miejsc załadunku kamienia – informują PKP Polskie Linie Kolejowe.
– Umowa podpisana 26 lutego na przebudowę mostów i wiaduktu na trasie Kłodzko – Wałbrzych to kolejne zwiększenie możliwości kolei na terenie Dolnego Śląska. Inwestycja pozwoli na rozwój przewozów pasażerskich i znacznie poprawi warunki przewozów towarowych na trasach, którymi wożone są kamień i materiały na budowy w całej Polsce. To bardzo ważne działanie dla gospodarki – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
Największym z przebudowywanych obiektów jest most nad Nyską Kłodzką i drogą o długości ponad 200 metrów. Obiekt z dziewiętnastego wieku o kratownicowej konstrukcji stalowej jest otoczony opieką konserwatorską. Jego charakter zostanie zachowany. Przeprawa będzie odnowiona i wzmocniona. Podobne zabiegi przejdzie most nad Ścinawką o długości 180 m. Przebudowa obejmie także wiadukt nad ul. Półwiejską. W ramach podpisanej umowy wykonane będą również prace, które obejmą tory i rozjazdy. Zaplanowano roboty z branży teletechnicznej i elektroenergetycznej.
Umowę na „Zaprojektowanie i wykonanie robót dla przebudowy trzech obiektów inżynieryjnych: most w km 0,346; wiadukt w km 0,654; most w km 1,824 linii kolejowej nr 286 Kłodzko Główne – Wałbrzych Główny w ramach projektu pn.: „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych – etap II” będzie realizować konsorcjum firm w składzie: Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom (lider konsorcjum) i Dromosttor Paweł Chapiński Ireneusz Chapiński (partner konsorcjum). Wartość umowy wynosi 43 579 674,81 zł netto.
Wkrótce dowiemy się kiedy rozpoczną się prace, jak długo będą trwały i w jaki sposób wpłyną na ruch pociągów na jednej z piękniejszych w Polsce linii kolejowych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.