fot. Przemysław i Aleksandra Król / bazakolejowa.pl
Zarządca infrastruktury kolejowej ogłosił przetarg na przebudowę stacji Bełchów. To element prac na linii 11 Łowicz Główny – Skierniewice. Ich celem jest poprawa stanu technicznego oraz dostosowanie do prędkości 160 km/h.
Przedmiotem przetargu jest przebudowa stacji Bełchów (od km 10,332 do km 12,132), prowadzona w ramach modernizacji relatywnie krótkiej linii nr 11 Łowicz Główny – Skierniewice. Zamówienie jest realizowane w formule zaprojektuj i wybuduj.
Dostosowanie do prędkości 160 km/h
Na stacji w Bełchowie znajdują się dwa tory zasadnicze, trzy dodatkowe oraz tory boczne. Tory zasadnicze były remontowane w 2009 r., a stan podkładów oceniany jest jako dobry. Stan większości rozjazdów jest dostateczny. Na odcinku objętym zakresem prac znajdują się trzy przejazdy kolejowo-drogowe oraz jedno przejście przez tory. Na stacji znajduje się jeden dwukrawędziowy peron, wyposażony w wiaty dwustronne. Nastawnia została zbudowana w 1965 r. – ruch prowadzony jest przy wykorzystaniu urządzeń przekaźnikowych typu E.
Jak wynika z programu funkcjonalno-użytkowego, usunięte mają być przyczyny istniejących ograniczeń w zakresie maksymalnej prędkości – w wyniku robót linia ma zostać dostosowana do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych. Obecnie pociągi jeżdżą tu nie szybciej niż 100-120 km/h. Przewidziano klasę obciążenia 221 kn/oś. Założono obsługę min. 750-metrowych pociągów. Wykonawca ma przeprowadzić badania obiektów inżynieryjnych, sieci trakcyjnej, geotechniczne oraz przedstawić koncepcję zabudowy urządzeń srk (uwzględniającą przyszłościową zabudowę systemu ERTMS/ETCS poziom 2). 16 nowych rozjazdów
Zakres prac będzie obejmować wymianę nawierzchni torowej w torach zasadniczych i dodatkowych. Zabudowanych zostanie 16 nowych rozjazdów. Na torach dodatkowych i bocznych mają zostać użyte staroużyteczne podkłady z torów zasadniczych. Konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej, które są w złym stanie, zostaną wymienione. Wykonane zostanie nowe odwodnienie. Założono przebudowę przejazdów przez tory i dostosowanie ich do obowiązujących norm i przepisów. Roboty budowlane obejmą rozbiórkę nastawni Bł oraz budynku gospodarczego zlokalizowanego obok, a także zabudowę kontenerów dla potrzeb urządzeń srk, teletechniki, pomieszczeń magazynowych i socjalnych. Zbudowane zostaną nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem, które zostaną włączone do LCS Skierniewice.
Istniejący peron zostanie zastąpiony nowym – o wysokości 0,76 cm, wyposażonym w dwie wiaty siedziskowe o długości 20 m. Jak wskazują PKP PLK, architektura wiat ma zostać dostosowana do „istniejącej zabudowy regionalnej”, ponadto w widocznych miejscach zabronione jest stosowanie blachy falistej, trapezowej i poliwęglanu komorowego. Szerokość peronu ma być dostosowana do przyszłościowej budowy przejścia podziemnego. W czasie prac podróżni będą korzystać z tymczasowego peronu jednokrawędziowego.
Termin składania ofert mija 3 grudnia. O wyborze decyduje wyłącznie cena, przewidziano też aukcję elektroniczną. Na realizację robót przeznaczono 504 dni (16-17 miesięcy), natomiast wykonawca ma złożyć komplet dokumentów związanych z procesem certyfikacji w ciągu 562 dni (18-19 miesięcy) od zawarcia umowy. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień podobnych, z wolnej ręki.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.