Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK: Pomorze czeka kolejowy boom inwestycyjny

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
04-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
31-10-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK: Pomorze czeka kolejowy boom inwestycyjny
Fot. BudimexNowa infrastruktura kolejowa w Porcie Gdynia
– PKP Polskie Linie Kolejowe zrobiły już w obszarze Trójmiasta sporo dla rozwoju portów w Gdańsku, a zwłaszcza w Gdyni. W najbliższych horyzoncie czasowym Krajowego Programu Kolejowego Pomorze będzie głównym frontem inwestycyjnym – powiedział podczas Pomorskiego Kongresu Transportu Intermodalnego Rafał Banaszkiewicz, pełnomocnik zarządu PKP PLK ds. przygotowania inwestycji.

– Już teraz trwają zaawansowane prace przy modernizacji linii 202 od Lęborka do Słupska, które wkrótce będę realizowane także na odcinku do Gdyni. Dwa tory, większa przepustowość i większa prędkość przyniosą zupełnie nowe możliwości w przemieszczani towarów na zachód od portu w Gdyni i Gdańsku – powiedział przedstawiciel PLK. Przypomniał także o wielkiej przebudowie linii 201, której nie udało się zacząć przez 8 ostatnich lat, a która wreszcie, na razie na kaszubskim odcinku, wchodzi w fazę realizacji.

– Spore prace będą też towarzyszyć polskiemu programowi jądrowemu. Na elektrowni dojedzie nie tylko sprzęt budowlany i towary, ale też, później – jej pracownicy. Ta inwestycja uzupełni Pakt kolejowy dla Pomorza, który niedawno ogłosiliśmy – dodał.

W związku z rozwojem trójmiejskich portów PLK rozpoczęła też rozmowy m.in. z Portem w Gdańsku. Szacuje się, że już za kilka lat przejdzie przez niego dwa razy więcej kontenerów niż obecnie. – Nasza spółka prowadzi bardzo merytoryczne rozmowy z Portem w Gdańsku, abyśmy na rozbudowę portów patrzyli jak na synergie z rozbudową torów. Bo pociąg nam sam nie zawróci, potrzeba do tego długich torów, lepszych stacji – powiedział.

Spółka przygotowuje się też do rozbudowy infrastruktury, bez której trudno marzyć o poprawie przepustowości. Priorytetem jest przygotowanie dokumentacji na rozbudowę korytarza linii 9. Między Pszczółkami a Pruszczem musi powstać czwarty tor, który pozwoli rozdzielić transport towarów od ruchu pasażerskiego.

Banaszkiewicz zwrócił się też do operatorów o wskazywanie wąskich gardeł, które według nich, wpływają na przepustowość polskiej sieci kolejowej. Jednym z problemów, które także dzięki nim udało się zidentyfikować, jest linia 273 (Nadodrzanka – z Wrocławia do Szczecina przez Zieloną Górę). Na jej modernizacje potrzeba bardzo dużych pieniędzy, ale jest ona pilna.

– Na razie priorytetem będą najpilniejsze z punktu widzenia ruchu stacje, które pozwolą na szybsze przemieszczanie ładunków z punktu A do B – dodał Banaszkiewicz. Spółka szuka pieniędzy na tą inwestycję.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dolnośląskie: Autobusy KD do Sycowa jednak pozostaną

Pasażer

Dolnośląskie: Autobusy KD do Sycowa jednak pozostaną

Kasper Fiszer 31 grudnia 2024

Linie kolejowe (nie tylko) do elektrowni jądrowej

Infrastruktura

Linie kolejowe (nie tylko) do elektrowni jądrowej

Mikołaj Kobryński 30 grudnia 2024

Łódzkie: Nie wszystkie przystanki na linii 146 gotowe na czas

Infrastruktura

PLK: Kolej w województwie śląskim zmienia się na lepsze

Infrastruktura

Podkarpackie: Do Ustrzyk dojadą nieco cięższe składy

Infrastruktura

Zobacz również:

Dolnośląskie: Autobusy KD do Sycowa jednak pozostaną

Pasażer

Dolnośląskie: Autobusy KD do Sycowa jednak pozostaną

Kasper Fiszer 31 grudnia 2024

Linie kolejowe (nie tylko) do elektrowni jądrowej

Infrastruktura

Linie kolejowe (nie tylko) do elektrowni jądrowej

Mikołaj Kobryński 30 grudnia 2024

Łódzkie: Nie wszystkie przystanki na linii 146 gotowe na czas

Infrastruktura

PLK: Kolej w województwie śląskim zmienia się na lepsze

Infrastruktura

Podkarpackie: Do Ustrzyk dojadą nieco cięższe składy

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5