Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: Północna obwodnica Białegostoku powstanie po 2027 r.

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-09-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK: Północna obwodnica Białegostoku powstanie po 2027 r.
fot. PKP PLK
Perspektywa budowy kolejowej obwodnicy Białegostoku jest odległa. PKP PLK zapewnia jednak, że nie wpłynie to na termin zakończenia projektu Rail Baltica. 

Jak poinformowała "Rynek Kolejowy" PKP PLK, prace budowlane będą mogły rozpocząć się nie wcześniej, niż w roku 2027 roku. Tymczasem kraje bałtyckie zapowiadają uruchomienie przewozów po Rail Baltice już w 2026 roku. W odpowiedzi na wątpliwości w tej sprawie inwestor wyjaśnia, że budowa kolejowej obwodnicy Białegostoku będzie tylko przedsięwzięciem uzupełniającym, mającym usprawnić ruch pociągów na węźle białostockim.

– Budowa obwodnicy Białegostoku nie wpłynie na realizację głównego zakresu tej inwestycji [tzn. Rail Baltica – przyp. RC]. Planuje się, że linia Rail Baltica w przebiegu Warszawa – Białystok – Ełk – Trakiszki zostanie ukończona w 2027 r., tak jak zostało to ustalone z Komisją Europejską i partnerami z państw bałtyckich – zapewnia rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec. 

Polski termin zakończenia jest późniejszy, niż w krajach bałtyckich; że tak będzie, wiadomo jednak już od dwóch lat. Najpierw polska strona deklarowała ukończenie całego ciągu Warszawa – Trakiszki do roku 2026, ale jesienią 2019 roku poinformowano, że w porozumieniu z Komisją Europejską wydłużono termin o rok, wprowadzając jednocześnie zmiany w projekcie, m. in. podnosząc maksymalną prędkość pociągów.

O samej obwodnicy Białegostoku pisaliśmy niedawno. Przypomnijmy: budowa dość długiej łącznicy między liniami 6 i 38 ma zlikwidować konieczność zmiany czoła pociągu podczas przejazdu od strony Warszawy do Ełku. Trwają analizy pięciu wariantów przebiegu. Według założeń linia będzie odgałęziała się od linii 6 na wschód od głównej stacji w Białymstoku, co pozwoli na jej obsługę przez jadące nią pociągi. W planach jest wykorzystanie jej także dla potrzeb kolei aglomeracyjnej.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5