W związku z uruchomieniem pociągów z ukraińskiego Kowla do polskiego Chełma, PKP Polskie Linie Kolejowe naprawią szerokotorową linię kolejową 63. To jedna z nielicznych linii o rozstawie 1520 mm., będących w gestii narodowego zarządcy infrastruktury.
O tym, że 11 czerwca
ruszą pociągi w relacji Kowel – Chełm informowaliśmy już wielokrotnie. Autobusy szynowe należące do Ukrzalyznyci będą poruszać się po ukraińskim i polskim szerokotorowym szlaku. Po polskiej stronie, pociągi pojadą po ponad 25 kilometrowym odcinku linii 63. Powstała ona w 1958 roku z inicjatywy Związku Radzieckiego, który, w razie wojny, chciał móc bez problemu przetransportować na teren Polski ciężki sprzęt drogą kolejową.
Obecnie lekkie pojazdy kolejowe (np. autobusy szynowe) mogą poruszać się po polskiej infrastrukturze linii z prędkością do 60 km/h (towarowe od 30 km/h). PKP PLK właśnie wybrała wykonawcę prac torowych na linii, które pozwolą pociągom przyspieszyć. Docelowo rewitalizacja warta 1,8 mln zł. ma umożliwić osiągnięcie prędkości 80 km/h przez spalinowe zespoły trakcyjne i 50 km/h przez ciężkie składy towarowe. Prace wykonać ma wybrane w drodze przetargu (zapytanie ofertowe) Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie. Na razie nie znamy terminu rozpoczęcia i zakończenia prac. PNiUIK jest spółką zależną PKP PLK.