Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pociągi Poznań – Wolsztyn przyspieszą. Jest przetarg na rewitalizację

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
31-08-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Pociągi Poznań – Wolsztyn przyspieszą. Jest przetarg na rewitalizację
fot. UM Wolsztyn
Zarządca infrastruktury ogłosił przetarg na rewitalizację odcinka Wolsztyn – Drzymałowo na linii 357. Zamówienie ma tryb „Projektuj i buduj”. Oprócz wymiany nawierzchni wraz z rozjazdami przewidziano także szereg prac towarzyszących.

Zamówienie dotyczy planowanej przez PKP PLK inwestycji na odcinku Wolsztyn – Drzymałowo (km 38,550 – 56,410). Wykonawca ma wymienić nawierzchnię wraz z podsypką, położoną w latach 80. ubiegłego wieku (z wyjątkiem okolic stacji Rakoniewice, gdzie została wymieniona w 2014 r.) i będącą w złym stanie technicznym. Prace te mają być prowadzone kombajnem torowym. „Układ torów szlakowych zostaje poddany niewielkiej korekcie w planie i profilu” – zastrzeżono w programie funkcjonalno-użytkowym.

Również stan większości obiektów inżynieryjnych oraz przejazdów, określony jako niedostateczny, musi zostać poprawiony. Nieużywany wiadukt nad drogą w km 50,017 zostanie rozebrany i zastąpiony przepustem. Również część przejazdów kolejowo-drogowych ma zostać zlikwidowana.

Większa przepustowość i prędkość do 120 km/h

Na stacji Wolsztyn PKP PLK planują kompleksową wymianę nawierzchni czterech torów oraz wydłużenie peronów kosztem skrócenia kolidujących z nimi torów bocznych. Do wymiany (w technologii blokowej) zakwalifikowano też kilka rozjazdów. Nowe rozjazdy będą wyposażone w elektryczne ogrzewanie. Skromniejszy ma być zakres prac w Rakoniewicach – zarządca infrastruktury przewiduje tam tylko podbicie i regulację toru. Prace na peronach mają też zostać wykonane w położonym poza rewitalizowanym odcinkiem Grodzisku Wielkopolskim i Strykowie Poznańskim.

W wyniku prac linia zostanie doprowadzona do stanu technicznego pozwalającego na rozwijanie prędkości 120 km/h przez pociągi pasażerskie i 80 km/h przez towarowe. Cała infrastruktura ma zostać dostosowana do ruchu taboru o nacisku na oś do 22,5 ton. Prace mają objąć także – między innymi – odwodnienie, systemy zasilania oraz należące do PKP PLK budynki i budowle. W części dotyczącej urządzeń sterowania ruchem kolejowym zamawiający wymaga uwzględnienia w dokumentacji możliwości przyszłego montażu systemu ETCS poziomu 2. Na razie zostanie jednak wykonany skromniejszy zakres prac, który jednak ma umożliwić poprawę przepustowości odcinka.

PKP PLK: Znaczenie kolei wzrośnie

- Przetarg ogłoszony na prace na linii między Wolsztynem a Poznaniem, a później realizacja prac, to realne korzyści dla mieszkańców Wielkopolski i zwiększenie roli kolei w systemie w komunikacji regionalnej - mówi członek zarządu PKP PLK Arnold Bresch. Poprawie komfortu ma służyć - między innymi - podwyższenie peronów w Wolsztynie i Grodzisku oraz wyposażenie ich w zadaszenie, ławki i nowe oświetlenie. Dogodne dojście na perony obu stacji zapewnią wyremontowane przejścia podziemne i pochylnie dla osób o ograniczonej mobilności.

PKP PLK wymaga przedstawienia w ciągu 60 dni od podpisania umowy koncepcji projektowej, opisującej planowany zakres i technologię robót oraz proponowany harmonogram. Termin składania ofert upływa 5 października. Inwestycja będzie dofinansowana z funduszy unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Od niedzieli pociągi w końcu wrócą do Wolsztyna

Infrastruktura

Jest umowa na rewitalizację linii do Wolsztyna

Infrastruktura

Jest umowa na rewitalizację linii do Wolsztyna

inf. pras oprac. kł 28 lipca 2021

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Od niedzieli pociągi w końcu wrócą do Wolsztyna

Infrastruktura

Jest umowa na rewitalizację linii do Wolsztyna

Infrastruktura

Jest umowa na rewitalizację linii do Wolsztyna

inf. pras oprac. kł 28 lipca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5