Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK: Nowa stacja Łódź Widzew coraz bliżej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
12-09-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK: Nowa stacja Łódź Widzew coraz bliżej
Już wkrótce pociągi pojadą po nowych torach, a podróżni na nowe, zadaszone perony przejdą bezpiecznym i wygodnym przejściem podziemnym. Na stacji Łódź Widzew w szybkim tempie prowadzone są prace modernizacyjne.

Pod koniec sierpnia zakończyła się rozbiórka starej infrastruktury, co pozwoliło przystąpić do pierwszego etapu robót na łódzkim obiekcie, tj. budowy 22 kilometrów nowych torów oraz przebudowy nastawni. Po modernizacji stacja będzie dysponowała 10 torami, z czego 6 przeznaczonych będzie dla pociągów pasażerskich, 2 dla ruchu towarowego, a ostatnie 2 do przygotowania składów.

Aktualnie budowane są także dwa nowe perony i przejście podziemne dla pasażerów. Trwa również modernizacja linii objazdowych na odcinku Łódź Widzew – Łódź Chojny – Łódź Kaliska. Równolegle prowadzone są też prace związane z kanalizacją sanitarną, deszczową i odwodnieniową całego obiektu oraz urządzeniami telekomunikacji i automatyki kolejowej. Zakończenie tego etapu inwestycji planowane jest na grudzień 2014 roku.

Podstawowym celem modernizacji jest skrócenie czasu podróży pomiędzy stacjami Łódź Widzew i Łódź Fabryczna, jednak równie ważna jest zdecydowana poprawa bezpieczeństwa ruchu pociągów na stacji i na szlaku, a także znaczne podniesienie komfortu pasażerów m. in. poprzez dostosowanie stacji Łódź Widzew, Łódź Fabryczna i nowego przystanku Łódź Niciarniana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Przebudowa stacji Łódź Widzew pozwoli w znacznym stopniu usprawnić system transportowy nie tylko miasta, ale i całego regionu.

Modernizacja realizowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Łódź, etap II Lot B - odcinek Łódź Widzew – Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Fabryczna oraz budową części podziemnej dworca Łódź Fabryczna przeznaczonej dla odprawy i przyjęć pociągów  oraz obsługi podróżnych”. Całkowity koszt umowy wynosi 238 882 613, 18 zł.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5