PKP PLK wprowadziły nowe regulacje dotyczące prędkości pociągów podczas prac utrzymaniowych. Od 1 grudnia w miejscach na przejazdach kolejowo-drogowych, w których na torach sąsiednich są prowadzone roboty, pociągi mogą jeździć z maksymalną dopuszczalną prędkością określoną w rozkładzie jazdy.
– Chcemy doprecyzować informacje zawarte w naszym wcześniejszym komunikacie na temat nowych regulacji dotyczących prędkości pociągów podczas prac utrzymaniowych wprowadzonych 1 grudnia 2024 r. Nowe przepisy odnoszą się wyłącznie do zwiększenia prędkości pociągów na szlakach w rejonie przejazdów kolejowo-drogowych, gdzie na torach sąsiednich prowadzone są prace utrzymaniowe. Zmiana nie dotyczy zwiększenia prędkości w innych miejscach szlaku czy w obrębie stacji – czytamy w przysłanej do naszej Redakcji 13 grudnia 2024 r. wiadomości z PKP PLK.
Zmiany w wewnętrznych instrukcjach PKP PLK SA Ir-1 oraz Ir-7 wynikają z nowelizacji rozporządzenia ministra infrastruktury z dnia 14 października 2024 r. Do tej pory na odcinkach wielotorowych, gdzie na jednym torze na przejeździe były prowadzone prace, pociągi na torach sąsiednich musiały zwalniać do 20 km/h. Nowe regulacje pozwalają na jazdę zgodnie z obowiązującym rozkładem. Spodziewane efekty to znacząca poprawa płynności ruchu i skrócenie czasu przejazdu.
Zmiany dotyczą także przypadków wyłączenia sygnalizacji (SSP) na przejazdach na torze objętym pracami lub demontażu urządzeń SSP na czas prac na zamkniętym torze. – Dotychczas obowiązywała zasada, że gdy prace były prowadzone na jednym z dwóch torów, na obu wyłączano urządzenia i wprowadzano ograniczenie prędkości do 20 km/h dla pociągów na przejazdach. Teraz dopuszcza się utrzymanie rozkładowej prędkości na torze czynnym z działającymi sygnalizatorami, a wprowadzenie ograniczeń prędkości do 10 km/h z dodatkowymi procedurami bezpieczeństwa na torze, na którym prowadzone są prace – wyjaśniono w komunikacie prasowym zarządcy infrastruktury.
Członek zarządu i dyrektor ds. eksploatacji PKP PLK Michał Gil zapewnia, że nowe przepisy nie pogorszą poziomu bezpieczeństwa. – Ograniczenia na torze remontowanym oraz dodatkowe procedury ochronne gwarantują bezpieczeństwo zarówno pracowników, jak i pasażerów. To praktyczne i potrzebne rozwiązanie – przekonuje.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.