Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK: Nie trzeba już zwalniać przy pracach na torze sąsiednim na przejazdach [AKTUALIZACJA]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
13-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
13-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK: Nie trzeba już zwalniać przy pracach na torze sąsiednim na przejazdach [AKTUALIZACJA]
fot. PKP PLK
PKP PLK wprowadziły nowe regulacje dotyczące prędkości pociągów podczas prac utrzymaniowych. Od 1 grudnia w miejscach na przejazdach kolejowo-drogowych, w których na torach sąsiednich są prowadzone roboty, pociągi mogą jeździć z maksymalną dopuszczalną prędkością określoną w rozkładzie jazdy.

– Chcemy doprecyzować informacje zawarte w naszym wcześniejszym komunikacie na temat nowych regulacji dotyczących prędkości pociągów podczas prac utrzymaniowych wprowadzonych 1 grudnia 2024 r. Nowe przepisy odnoszą się wyłącznie do zwiększenia prędkości pociągów na szlakach w rejonie przejazdów kolejowo-drogowych, gdzie na torach sąsiednich prowadzone są prace utrzymaniowe. Zmiana nie dotyczy zwiększenia prędkości w innych miejscach szlaku czy w obrębie stacji – czytamy w przysłanej do naszej Redakcji 13 grudnia 2024 r. wiadomości z PKP PLK.

Zmiany w wewnętrznych instrukcjach PKP PLK SA Ir-1 oraz Ir-7 wynikają z nowelizacji rozporządzenia ministra infrastruktury z dnia 14 października 2024 r. Do tej pory na odcinkach wielotorowych, gdzie na jednym torze na przejeździe były prowadzone prace, pociągi na torach sąsiednich musiały zwalniać do 20 km/h. Nowe regulacje pozwalają na jazdę zgodnie z obowiązującym rozkładem. Spodziewane efekty to znacząca poprawa płynności ruchu i skrócenie czasu przejazdu.

Zmiany dotyczą także przypadków wyłączenia sygnalizacji (SSP) na przejazdach na torze objętym pracami lub demontażu urządzeń SSP na czas prac na zamkniętym torze. – Dotychczas obowiązywała zasada, że gdy prace były prowadzone na jednym z dwóch torów, na obu wyłączano urządzenia i wprowadzano ograniczenie prędkości do 20 km/h dla pociągów na przejazdach. Teraz dopuszcza się utrzymanie rozkładowej prędkości na torze czynnym z działającymi sygnalizatorami, a wprowadzenie ograniczeń prędkości do 10 km/h z dodatkowymi procedurami bezpieczeństwa na torze, na którym prowadzone są prace – wyjaśniono w komunikacie prasowym zarządcy infrastruktury.

Członek zarządu i dyrektor ds. eksploatacji PKP PLK Michał Gil zapewnia, że nowe przepisy nie pogorszą poziomu bezpieczeństwa. – Ograniczenia na torze remontowanym oraz dodatkowe procedury ochronne gwarantują bezpieczeństwo zarówno pracowników, jak i pasażerów. To praktyczne i potrzebne rozwiązanie – przekonuje.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP PLK zmodernizuje linię Kartuzy – Lębork

Infrastruktura

PKP PLK zmodernizuje linię Kartuzy – Lębork

Łukasz Malinowski 23 grudnia 2024

PKP PLK: Modernizacje i nowa łącznica na Podkarpaciu

Infrastruktura

PKP PLK podsumowują inwestycje na Mazowszu

Infrastruktura

PKP PLK podsumowują inwestycje na Mazowszu

Roman Czubiński 27 grudnia 2024

PKP PLK przygotowane na świąteczne i noworoczne podróże

Infrastruktura

PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem

Infrastruktura

PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem

Łukasz Malinowski 20 grudnia 2024

PKP PLK: Będziemy lepiej dbać o efektywność

Infrastruktura

PKP PLK: Będziemy lepiej dbać o efektywność

inf. pras PKP PLK 21 grudnia 2024

Zobacz również:

PKP PLK zmodernizuje linię Kartuzy – Lębork

Infrastruktura

PKP PLK zmodernizuje linię Kartuzy – Lębork

Łukasz Malinowski 23 grudnia 2024

PKP PLK: Modernizacje i nowa łącznica na Podkarpaciu

Infrastruktura

PKP PLK podsumowują inwestycje na Mazowszu

Infrastruktura

PKP PLK podsumowują inwestycje na Mazowszu

Roman Czubiński 27 grudnia 2024

PKP PLK przygotowane na świąteczne i noworoczne podróże

Infrastruktura

PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem

Infrastruktura

PKP PLK: Wykorzystanie KPO bardzo ambitnym zadaniem

Łukasz Malinowski 20 grudnia 2024

PKP PLK: Będziemy lepiej dbać o efektywność

Infrastruktura

PKP PLK: Będziemy lepiej dbać o efektywność

inf. pras PKP PLK 21 grudnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5