Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP PLK chcą zwiększyć przepustowość linii Wrocław - Międzylesie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
27-07-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP PLK chcą zwiększyć przepustowość linii Wrocław - Międzylesie
Fot. ms, rynek-kolejowyPociąg KD w Bardzie
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały przetarg, którego założeniem jest wykonanie prac, które przyczynią się do zwiększenia przepustowości linii kolejowe nr 276 z Wrocławia do Międzylesia.

Celem przetargu jest zwiększenie przepustowości linii 276 na odcinku Bardo Przyłęk - Kłodzko Miasto poprzez budowę posterunku odstępowego. Firma, która przetarg wygra, wykona zarówno projekt takich prac, jak i zajmie się ich realizacją.

W konkretach: zabudowana ma być blokada liniowa z automatycznym posterunkiem odstępowym na szlaku Bardo Przyłęk – Kłodzko Główne, na stacji Bardo Przyłęk zabudowane mają być nowe urządzenia przekaźnikowo-komputerowe (jeden okręg nastawczy), powstaną nowe blokady liniowe dla toru nr 1 i 2 na szlaku Kamieniec Ząbkowicki – Bardo Przyłęk. W związku z inwestycją zmiany urządzeń srk nie ominą stacji Kamieniec Ząbkowicki i Kłodzko.

– Zabudowa urządzeń na stacji Bardo Przyłęk umożliwi pełną centralizację w jednym okręgu nastawczym i odzyskanie etatów nastawniczego po likwidacji nastawni wykonawczej. Zmiana urządzeń spowoduje, że wszystkie przebiegi pociągowe będą dwukierunkowe a przebiegi manewrowe zorganizowane co w konsekwencji poprawi bezpieczeństwo pracy manewrowej i zwiększenie przepustowości stacji – czytamy w opisie PLK.

Wartość netto PKP PLK oszacowały na 15,4 miliona złotych, a jedynym kryterium zamówienia ma być cena. Zamówienie ma być realizowane ze środków z KPO, których jednak na razie spółka nie ma (może być one jednak prefinansowane). PLK czeka na oferty w przetargu do końca sierpnia.

Krytyczną inwestycją na linii 276, wzmacniającą jej przepustowość, zwłaszcza w obliczu powrotu na tą linię dalekobieżnych pociągów międzynarodowych, powinna być odbudowa drugiego toru na 35-kilometrowym odcinku pomiędzy Strzelinem a Kamieńcem Ząbkowicki. Na to jednak jeszcze poczekamy.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CMK na 160 km/h. PKP PLK podaje harmonogramy ograniczania prędkości

Tabor i technika

CMK na 160 km/h. PKP PLK podaje harmonogramy ograniczania prędkości

Michał Szymajda 03 stycznia 2024

EIC Chrobry nie spieszy się do Szczecina

Tabor i technika

EIC Chrobry nie spieszy się do Szczecina

Michał Szymajda 29 grudnia 2023

Linia nr 14. Szprotawa z szansą na powrót kolei?

Infrastruktura

Lotnisko Chopina jest zatkane? Tak mówią liczby

Infrastruktura

Lotnisko Chopina jest zatkane? Tak mówią liczby

Mateusz Kieruzal 31 grudnia 2023

Trwają prace przy budowie przystanku Iwiny [zdjęcia]

Fotorelacje

Kłodzko Miasto przemienia się w stację

Infrastruktura

Kłodzko Miasto przemienia się w stację

inf. pras. 08 lutego 2020

Zobacz również:

CMK na 160 km/h. PKP PLK podaje harmonogramy ograniczania prędkości

Tabor i technika

CMK na 160 km/h. PKP PLK podaje harmonogramy ograniczania prędkości

Michał Szymajda 03 stycznia 2024

EIC Chrobry nie spieszy się do Szczecina

Tabor i technika

EIC Chrobry nie spieszy się do Szczecina

Michał Szymajda 29 grudnia 2023

Linia nr 14. Szprotawa z szansą na powrót kolei?

Infrastruktura

Lotnisko Chopina jest zatkane? Tak mówią liczby

Infrastruktura

Lotnisko Chopina jest zatkane? Tak mówią liczby

Mateusz Kieruzal 31 grudnia 2023

Trwają prace przy budowie przystanku Iwiny [zdjęcia]

Fotorelacje

Kłodzko Miasto przemienia się w stację

Infrastruktura

Kłodzko Miasto przemienia się w stację

inf. pras. 08 lutego 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5