Spółka zarządzająca linią szerokotorową chce kupić 200 wagonów platform do przewozu kontenerów.
Bardzo ciekawy zakup planuje spółka PKP LHS. Opublikowane zostało zapytanie ofertowe dotyczące dostawy 200 sztuk 80’ wagonów platform czteroosiowych o prześwicie toru 1520mm, typu 451Z, serii Sggns, do przewozu kontenerów.
W 2020 roku na nowej trasie z Chin do Sławkowa Spółka PKP LHS uruchomiła 40 pociągów intermodalnych z kontenerami, przewożąc łącznie 3 060 TEU.
Wagony serii Sggns będą przeznaczone do przewozu kontenerów o symbolach 1A, 1B, 1C. Konstrukcja wagonów ma odpowiadać przepisom UIC, TSI, AVV oraz krajowym PKP. Wagony będą eksploatowane w komunikacji krajowej oraz państw członkowskich OSZD (sieci 1520 mm) z prędkością 100 km/h z pełnym obciążeniem przewidzianym dla tego rodzaju ruchu (24,0 lub 25,0 tony na oś) oraz z prędkością 120 km/h w stanie próżnym.
Dostawca obowiązany będzie zarejestrować wagony zgodnie z obowiązującymi przepisami i dostarczać PKP LHS wagony już zarejestrowane. LHS chce też gwarancji na minimum trzy lata wraz z pełnym utrzymaniem w tym okresie. Przewoźnik zastrzega, że nie jest zobowiązany do wyboru którejkolwiek z ofert.
Specyfikacja techniczna wagonów
Wymagania ogólne:
– szerokość toru 1520 mm
– 4-osiowy wagon typu Sggrs 80’
– kompozytowe klocki hamulcowe,
– sprzęg SA-3
– system hamulcowy SS
– 100% wagonów musi być wyposażonych w hamulec ręczny obsługiwany z poziomu toru
– maks. obciążenie osi 24,0 lub 25,0 t
– zestawy kołowe o maks. Ø 920mm
– maks. wysokość ładowna podłogi: 1155mm
– promień skrętu pojedynczego wagonu: R=75m
Prędkości:
– maksymalna dopuszczalna prędkość konstrukcyjna 120 km/h
– prędkość maksymalna przy nacisku na oś 20,0 t/oś 120 km/h
– prędkość maksymalna przy nacisku na oś 24,0 lub 25,0 t/oś 100 km/h
Masy:
– maksymalna masa netto wagonu 24,0 lub 25,0 t
– maksymalna masa załadunku 66 lub 76,0 t
– maksymalna masa załadowanego wagonu 96 lub100,0 t