PKP wprowadziły kolejne zmiany w obsłudze obywateli Ukrainy przybywających na stołeczny Dworzec Centralny. Przeniesienie strefy gastronomicznej do ogrzewanego namiotu pozwoliło na zwiększenie powierzchni dla osób oczekujących w hali głównej.
Dworzec Warszawa Centralna stał się miejscem, gdzie setki Ukraińców wysiadają z pociągów jadących znad granicy i oczekują na pociągi w głąb kraju lub do Niemiec i Czech. W ostatnich dniach na stacji zrobiło się tłoczno, a organizacja pomocy humanitarnej spadła na barki wolontariuszy z NGO’s i osób prywatnych. Wczoraj (7 marca) PKP SA poinformowało jednak o wprowadzeniu kilku zmian. Dzisiaj kolejarze przekazali zaś informacje o uruchomieniu strefy z posiłkami zlokalizowanej w namiocie obok budynku dworca.
Wśród wprowadzonych dotąd rozwiązań znalazły się następujące:
• rozstawienie obok dworca ogrzewanego namiotu KGHM, w którym są wydawane posiłki i napoje oraz zapewnione zostały miejsca do siedzenia i spożywania posiłków,- udostępnienie (przez Urząd Miasta) dodatkowych przenośnych toalet na parkingu przy dworcu,
- wyznaczenie parkingu dla zaopatrzenia wolontariuszy,
- utworzenie punktu medycznego w holu głównym dworca (wydzielone pomieszczenie),
- wyznaczenie na antresoli strefy odpoczynku (strefa ciszy) dla osób dłużej oczekujących,
- wyznaczenie na I piętrze wydzielonej strefy dla kobiet z dziećmi,
- udostępnienie toalet bez dodatkowych opłat,
- utworzenie zarządzanej przez służby wojewody strefy informacyjnej (przy filarach w holu głównym), w której znajdują się: informacja ogólna, informatorzy PKP Intercity (rozkład jazdy pociągów), wolontariusze, tłumacze, operatorzy telefonii komórkowych (karty SIM),
- zwiększenie przepustowości bezpłatnego Wi-Fi na dworcu.
Ponadto przedstawiciele PKP S.A. uzgodnili z harcerzami przejęcie przez nich roli koordynatorów działań wolontariuszy. Harcerze prowadzą rejestrację wolontariuszy i przydział zadań