Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP Intercity zrywa umowy na naprawę wagonów z Compremum

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester

Data publikacji:
07-07-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PKP Intercity zrywa umowy na naprawę wagonów z Compremum
Fot. kwszp.info
PKP Intercity złożyło oświadczenie o odstąpieniu od umów z konsorcjum Compremum i Mag-Train na modernizację 14 wagonów. Realizacja miała ponad rok opóźnienia.

Na ten krok zanosiło się od dłuższego czasu - jak pisaliśmy w czerwcu, PKP Intercity nie doczekało się powrotu z modernizacji ani jednego z czternastu wagonów, których naprawę zleciło firmom Compremum i Mag-Train we wrześniu 2021 roku

– Wagonów ALux wciąż nie otrzymaliśmy z powrotem i nie znamy ostatecznego, realnego terminu ich przekazania – mówił w rozmowie z Rynkiem Kolejowym Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity odpowiedzialny za tabor, nie wykluczając zerwania kontraktu. Zaznaczył, że spółce nie zależy, aby eliminować z rynku nowych przedsiębiorców, którzy zgłaszają się do napraw wagonów.

Jak poinformowało "Rynek Kolejowy" PKP Intercity, spółka złożyła oświadczenie o odstąpieniu od umów. Przewoźnik nie udzielił jednak szerszego komentarza w tej sprawie. Udało nam się za to uzyskać komentarz od Compremum. - Jesteśmy zaskoczeni stanowiskiem PKP Intercity, naszym zdaniem nie zachodzą przesłanki uzasadniające takie stanowisko - mówi Łukasz Fojt, wiceprezes zarządu Compremum.

- Potwierdzam, że konsorcjum prowadzi kontraktową wymianę korespondencji z PKP Intercity dotyczącą realizacji umów i obecnie nie zachodzą przesłanki do odstąpienia od umów. Termin dostarczenia pierwszych wagonów jeszcze nie upłynął i razem ze swoim konsorcjantem robimy wszystko, żeby zrealizować podpisane umowy - podkreśla dodając, że spółka jest gotowa do kontynuacji rozmów z zarządem PKP Intercity w celu wyjaśnienia sytuacji i znalezienia optymalnego rozwiązania, aby wyremontowane wagony trafiły jak najszybciej do eksploatacji, co jest korzystne dla obydwu stron. - Oczywistym jest dla wszystkich uczestników rynku kolejowego, że przy obecnych warunkach rynkowych, wykonanie zadania objętego umowami przez inny podmiot będzie zdecydowanie droższe i dłuższe terminowo, co nie leży w interesie żadnej ze stron. Tym samym porozumienie byłoby zdecydowanie najlepszym rozwiązanie - podsumowuje Fojt. 

Warto przypomnieć, że miesiąc temu Compremum zapowiedziało objęcie udziałów w spółce ZNTK Paterek, zajmującej się naprawami wagonów i nawiązaniu współpracy z Tatravagonką. Z kolei przed tygodniem Compremum zawarło ze spółką Tatravagónka Poprad umowę sprzedaży akcji ZNTK Paterek (łącznie obie strony będą miały po połowie udziałów). 
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Duża umowa PKP Cargo na przewozy złomu

Biznes

Duża umowa PKP Cargo na przewozy złomu

Jakub Madrjas 18 stycznia 2024

Wart 4 mld zł kontrakt kolejowy jednak dla Torpolu?

Infrastruktura

Olavion kupił cztery dodatkowe lokomotywy Newag Dragon

Tabor i technika

Zobacz również:

Compremum poprawiło wyniki finansowe

Infrastruktura

Compremum poprawiło wyniki finansowe

Mikołaj Kobryński 01 grudnia 2023

Compremum z 24 mln zł zysku netto w pierwszym półroczu

Biznes

Compremum z 24 mln zł zysku netto w pierwszym półroczu

inf. pras., oprac. MK 26 września 2023

Compremum może stracić umowę na modernizację wagonów PKP Intercity?

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Duża umowa PKP Cargo na przewozy złomu

Biznes

Duża umowa PKP Cargo na przewozy złomu

Jakub Madrjas 18 stycznia 2024

Wart 4 mld zł kontrakt kolejowy jednak dla Torpolu?

Infrastruktura

Olavion kupił cztery dodatkowe lokomotywy Newag Dragon

Tabor i technika

Zobacz również:

Compremum poprawiło wyniki finansowe

Infrastruktura

Compremum poprawiło wyniki finansowe

Mikołaj Kobryński 01 grudnia 2023

Compremum z 24 mln zł zysku netto w pierwszym półroczu

Biznes

Compremum z 24 mln zł zysku netto w pierwszym półroczu

inf. pras., oprac. MK 26 września 2023

Compremum może stracić umowę na modernizację wagonów PKP Intercity?

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5