PKP Intercity nie sprzedało 38 wagonów pasażerskich. Stare pojazdy nie okazały się interesującym kąskiem dla operatorów. Spółka chce sprzedać je ponownie.
Na sprzedaż PKP Intercity wystawiło
wagony z końcem sierpnia. To głównie pojazdy starszych typów 110A, 111A i 112A różnych odmian. W gronie wagonów do sprzedaży pojawiły się też wyprodukowane w NRD wagony sypialne typu Goerlitz 79 (3) i Goerlitz 81 (1). Jak wskazywaliśmy w poprzednim tekście na temat pojazdów, tylko część z nich jest kompletna, z części przewoźnik wymaga demontażu wózków i zwrotu ich do PKP Intercity. To sprawia, że ich atrakcyjność jest dla przewoźników ograniczona, dla firm złomujących tabor wagony są zaś zbyt drogie (w miarę kompletne można kupić za 23520 złotych). Do przetargu nie zgłosili się więc chętni.
Ale na stronie intercity.pl jest już kolejne ogłoszenie o sprzedaży. Wybór podmiotu do zakupu wagonów ma odbyć się dwuetapowo – przy czym drugim etapem będzie aukcja elektroniczna. Wnioski o udział w postępowaniu można składać do 4 października. Cena wagonów nie zmieniła się w porównaniu z poprzednim postępowaniem.
Nieoficjalnie wiemy, że przewoźnicy, także spoza Polski, rozważali zakup pojazdów, jednak koszt przywrócenia ich do ruchu jest wysoki a często wiąże się także z koniecznością homologowania przebudowanej konstrukcji. Wagony typu Y bez modernizacji nie są już natomiast atrakcyjnym kąskiem dla operatorów.