Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity zastąpi SKPL na połączeniu Warszawa – Lwów?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Data publikacji:
06-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
05-09-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity zastąpi SKPL na połączeniu Warszawa – Lwów?
Fot. M. SzymajdaPrzesiadka z pociągu Ukrzaliznyci do składu SKPL w Rawie Ruskiej
Czy jeszcze we wrześniu czeka nas zmiana operatora na połączeniu kolejowym Warszawa – Lwów – Rawa Ruska? PKP Intercity wystąpiło o otwarty dostęp na odcinku od Warszawy do granicy z Ukrainą w Hrebennem, a SKPL, które obecnie obsługuje to połączenie, kończy się umowa z Kolejami Ukraińskimi.

Połączenie Rawa Ruska – Warszawa Wschodnia od połowy października 2023 obsługiwane jest spalinowym zespołem trakcyjnym przez spółkę SKPL Cargo. W Rawie Ruskiej organizowane są przesiadki na pociąg Kolei Ukraińskich do samego Lwowa. Są one konieczne z uwagi na dwa różne rozstawy torów. „Europejski” tor 1435 mm dochodzi do Rawy, a z Rawy do Lwowa póki co jest wyłącznie tor 1520 mm.

Już podczas inauguracji połączenia Warszawa – Rawa Ruska – Lwów Ukraińcy wyrażali zdziwienie, że otwarciem takiego połączenia nie było zainteresowane PKP Intercity, chociaż wcześniej na jazdach testowych do Rawy Ruskiej obecny był nawet były minister infrastruktury z ramienia PiS – Andrzej Adamczyk. Operatywnością i zaangażowaniem wykazało się wobec tego SKPL, które współpracuje z Ukrzaliznycią przy tym komercyjnym projekcie.

– Nasza umowa z Kolejami Ukraińskimi będzie obowiązywać do 21 września. Na razie nie wiemy, czy będzie przedłużana – powiedział Tomasz Strapagiel, prezes SKPL. W dużej mierze zależy to od woli ukraińskich partnerów. Jednocześnie Strapagiel skierował nas do PKP Intercity. Dlaczego do PKP Intercity? Bowiem 8 sierpnia do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynął wniosek PKP Intercity SA w sprawie uruchomienia pasażerskiego połączenia komercyjnego na trasie Warszawa Wschodnia – Hrebenne (gr.) – Warszawa Wschodnia w ramach wykonywanego połączenia na trasie międzynarodowej Warszawa Wschodnia – Rawa Ruska – Warszawa Wschodnia.

PKP Intercity chcą komercyjnie jeździć do Rawy w okresie od 22 września do 9 grudnia 2028 r. całorocznie. Spółka stara się o otwarty dostęp do linii od dnia, w którym nie do Rawy nie pojedzie już SKPL. Czy oznacza to zamianę przewoźnika? Trudno wyrokować, bo na dwa tygodnie przed wskazanym terminem wciąż nie ma decyzji UTK o ewentualnym przyznaniu, bądź nie przyznaniu slotu na przewozy. Tym bardziej nie wiemy, czy PKP Intercity chce skorzystać z taboru SKPL (jak robi to np. na liniach z Krakowa do Sanoka i Zagórza), czy zamierza wysłać do Rawy Ruskiej własne wagony.

– Trwają dalsze ustalenia stron dotyczące połączenia Warszawa Wsch. – Hrebenne (gr.) – Warszawa Wsch. Będziemy informować o tym połączeniu po ewentualnym jego zatwierdzeniu – napisało biuro prasowe PKP Intercity w odpowiedzi na nasze pytania.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SKPL Cargo przewiozło olbrzymi transformator po torach DSDiK [zdjęcia]

Tabor i technika

SKPL Cargo przewiozło olbrzymi transformator po torach DSDiK [zdjęcia]

inf. pras., oprac. ms. 19 maja 2022

SKPL: Poza Bieszczadami ruch pod znakiem zapytania

Pasażer

SKPL: Trwają negocjacje w Ciechocinku i Bieszczadach

Biznes

SKPL pojedzie do Ciechocinka już w czerwcu 2018 roku?

Biznes

SKPL: Nie zostaliśmy poinformowani o WBS

Biznes

SKPL: Nie zostaliśmy poinformowani o WBS

Kasper Fiszer 31 sierpnia 2017

SKPL w Bieszczadach na dłużej

Pasażer

SKPL w Bieszczadach na dłużej

Kasper Fiszer 30 sierpnia 2017

Zobacz również:

SKPL Cargo przewiozło olbrzymi transformator po torach DSDiK [zdjęcia]

Tabor i technika

SKPL Cargo przewiozło olbrzymi transformator po torach DSDiK [zdjęcia]

inf. pras., oprac. ms. 19 maja 2022

SKPL: Poza Bieszczadami ruch pod znakiem zapytania

Pasażer

SKPL: Trwają negocjacje w Ciechocinku i Bieszczadach

Biznes

SKPL pojedzie do Ciechocinka już w czerwcu 2018 roku?

Biznes

SKPL: Nie zostaliśmy poinformowani o WBS

Biznes

SKPL: Nie zostaliśmy poinformowani o WBS

Kasper Fiszer 31 sierpnia 2017

SKPL w Bieszczadach na dłużej

Pasażer

SKPL w Bieszczadach na dłużej

Kasper Fiszer 30 sierpnia 2017

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5