PKP Intercity ogłosiło postępowanie na dostawę w formie leasingu 148 automatów vendingowych do 60 wagonów osobowych typu combo i 14 zespołów trakcyjnych ED74.
PKP Intercity wielostopniowo przygotowywało się do przeprowadzenia tego postępowania. Najpierw (11 miesięcy temu) przewoźnik
wystosował zapytanie ofertowe do ewentualnych dostawców. Po kilku miesiącach przeprowadził z kolei
zapytanie o informację (RFI). Teraz przyszedł czas na przetarg.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 148 automatów vendingowych w formie leasingu do 60
wagonów osobowych typu Combo i 14
modernizowanych od dłuższego czasu ezetów ED74 wraz z usługą ich serwisowania i obsługą. Okres leasingu wyniesie 55 miesięcy, a PKP Intercity przewiduje zastosowanie prawa opcji, która będzie polegała na przedłużeniu okresu leasingu o kolejne 12 miesięcy.
Zamówienie obejmowało leasing bez opcji wykupu fabrycznie nowych automatów. Połowa ma umożliwiać zakup zimnych napojów i przekąsek, a druga połowa - ciepłych napojów. PKP Intercity zakłada, że w każdym pociągu zestawionego z ED74 lub z
wagonem Combo w składzie będzie po jednej maszynie obu typów.
Wykonawca ma świadczyć kompleksową usługę serwisową i obsługę (wraz z obsługą reklamacji) dostarczonych automatów wraz z ich zatowarowywaniem, a także przeszkolić personel PKP Intercity. Przewoźnik chce mieć opcję wydawania poczęstunków awaryjnych z tych automatów przez drużyny konduktorskie w sytuacjach nadzwyczajnych (m.in. w ramach rekompensaty za np. znaczne opóźnienie pociągu, awarie klimatyzacji, awarie ogrzewania). To ma umożliwić przewoźnikowi realizację Rozporządzenia (WE) nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady.
Zamawiający wymaga, aby potencjalny wykonawca dysponował liczbą co najmniej stu automatów vendingowych. Kryteria wyboru to: cena jednostkowa brutto opłaty leasingowej (Waga: 45), cena jednostkowa brutto opłaty za usługi serwisowe i obsługę (Waga: 45) oraz cena jednostkowa brutto opłaty za wydawanie poczęstunków awaryjnych (Waga: 10). Oferty będą przyjmowane do 12 października.