Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", PKP Intercity oficjalnie zaakceptowało ofertę Pesy na modernizację czternastu jednostek ED74. Pochłonie to aż 274,8 mln złotych.
Tylko grupa Pesy
złożyła ofertę w przetargu na naprawę i modernizację feralnych jednostek ED74, które w październiku 2017 roku
postanowiono przywrócić do ruchu. Naprawa pochłonie 274,8 mln zł brutto. Od stycznia przewoźnik zastanawiał się, czy przyjąć ofertę, bo przekraczała ona budżet opiewający na 247,1 mln zł brutto. Ostatecznie 9 maja przewoźnik opublikował informację o wyborze i zaakceptowaniu najkorzystniejszej oferty, co oznacza, że budżet został podniesiony.
Pojazdy przejdą duże zmiany, a na ich wykonanie wykonawca będzie miał aż cztery lata. Szczegółowo
piszemy o nich tutaj. Według informacji "Rynku Kolejowego" umowa przewiduje dostawę dwóch pierwszych składów po modernizacji w ciągu 24 miesięcy od podpisania umowy. Potem nastąpi pół roku eksploatacji obserwowanej i dopiero po jej przejściu będą odbierane kolejne składy.
Podobnie ma być w przyszłości z nowymi zamówieniami. – Nie chcemy powtarzać tego grzechu pierworodnego, że prosto z deski kreślarskiej pojazdy idą do produkcji, a potem do eksploatacji. Nowe składy będą zamawiane w ten sposób, że po projektowaniu nastąpią dwa lata jazdy obserwowanej, potem potrzebne jest jeszcze wyciągnięcie wniosków z prób i dopiero wówczas dopuszczenie pojazdu do ruchu i produkcja seryjna –
powiedział niedawno prezes PKP SA Krzysztof Mamiński.
PKP Intercity zapowiada podpisanie wkrótce umowy na dostawę 12 nowych ezetów. Więcej o programie inwestycyjnym przewoźnika
piszemy tutaj.