W ramach ogłoszonego postępowania na prace projektowe PKP Intercity rozbuduje bocznicę kolejową w Lublinie. Znacząco ma wzrosnąć tam zatrudnienie.
O tym, że PKP Intercity planuje zbudować w Lublinie zaplecze techniczne z prawdziwego zdarzenia, informowaliśmy w czerwcu.
Wtedy też przedstawiliśmy szczegóły tego planu. – Planowana rozbudowa stacji postojowej niemal podwoi jej zatrudnienie (nawet do 400 osób - dop. red.) i znacząco zwiększy możliwości obsługi taboru – poinformowało biuro prasowe PKP Intercity, które przy okazji właśnie ogłoszonego przetargu na projekt techniczny zdecydowało się nawet na organizację konferencji prasowej.
– Po przeprowadzeniu inwestycji, planowane jest wykonywanie przeglądów od P1 do P3 wagonów oraz P1 i P2 lokomotyw, co istotnie odciąży bocznicę na warszawskim Grochowie. Nowa bocznica zostanie także przystosowana do obsługi nowoczesnych pojazdów takich jak składy typu push-pull – czytamy.
– Za miliardowymi inwestycjami w tabor muszą iść inwestycje w zaplecza techniczne. Dzięki kolejnym, nowoczesnym stacjom postojowym możliwe staje się utrzymanie naszych pojazdów w najwyższym standardzie. Nowe bocznice to również kolejne miejsca pracy dla mieszkańców Lublina i okolic. Niezwykle się cieszę, że możemy dołożyć cegiełkę do rozwoju miasta – powiedział Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity.
W ramach inwestycji powstanie m.in. hala utrzymania wraz z zapleczem administracyjno –warsztatowym, posterunek rewidencki, drogi technologiczne czy sieć trakcyjna. Zrealizowanych zostanie także szereg prac modernizacyjnych, związanych z oświetleniem, punktami grzania 3kV czy instalacją wodną. Inwestycja pozytywnie wpłynie również na warunki pracy w bocznicy. Renowacji ulegną bowiem zaplecza techniczno-magazynowe, jak również socjalne.