Dalekobieżny przewoźnik chce wykonać naprawy poziomu P4 dla 7 lokomotyw EP08, zdolnych kursować z prędkością 140 km/h.
Aktualizacja: Jedna oferta w przetarguJedyną ofertę w przetargu na naprawy i przegląd poziomu P4 złożyła firma Olkol z Oleśnicy. Wykonanie prac oszacowała ona na 6,7 mln zł brutto, tymczasem PKP Intercity chciało przeznaczyć na prace nieco ponad 6 mln zł brutto. Olkol zaproponował, że naprawa każdego pojazdu trwać będzie 60 dni. EP08, które wyjadą z Olkolu objęte będą 24-miesięczną gwarancją na wykonane naprawy. Oczywiście, jeśli PKP Intercity zdecyduje się podnieść budżet na wykonanie usługi.
Ostatnie EP08 idą do napraw
Wykonawca wybrany w drodze przetargu będzie miał maksymalnie 60 dni kalendarzowych na wykonanie przeglądu i napraw poziomu P4 każdej z lokomotyw. Kryteria przetargu to: cena (70%), okres gwarancji i rękojmi (20%) i termin wykonania naprawy jednej lokomotywy (10%). Termin składania ofert w przetargu upłynie 11 kwietnia 2018 r.
W 2017 roku PKP Intercity miało 9 sprawnych egzemplarzy tych pojazdów. Na wszystkich z nich oleśnicki Olkol wykonał prace modernizacyjne, które wydłużą życie tej serii na krajowych torach co najmniej o kilka lat. W ramach prac dodatkowych zmodernizowano układ wentylacji przedziału oporów rozruchowych, zlikwidowano gniazda sterowania wielokrotnego, zamontowano też fabrycznie nowe szafy wysokiego i niskiego napięcia. Modernizacja objęła układ wentylacji przedziału oporów rozruchowych, montaż nowej izolacji akustycznej i cieplnej kabin maszynisty oraz montaż wydajnych klimatyzatorów.
Lokomotywy EP08 kursują głównie pomiędzy Warszawą i Poznaniem, prowadząc pociągi różnych kategorii.
Warto przypomnieć, że w ostatnich dniach PKP Intercity zdecydowały się na leasing
2 nowoczesnych lokomotyw z Newagu.