PKP Intercity boryka się obecnie ze zmniejszoną dostępnością wielosystemowych lokomotyw elektrycznych, które mogą obsługiwać połączenia międzynarodowe. W tym celu wypożycza lokomotywy Siemens Vectron od innych przewoźników lub pooli taborowych.
Problemy z dostępnością lokomotyw wielosystemowych są przyczyną opóźnień pociągów międzynarodowych z Berlina do Warszawy. W ubiegłym tygodniu, w co najmniej jednym przypadku poranny pociąg do stolicy Polski opóźniony był ok. 2 godzin, ale dość częste są kilkunastominutowe opóźnienia, wynikające ze zmiany lokomotyw w Poznaniu Głównym. Od maja PKP Intercity wypożyczało do prowadzenia pociągów międzynarodowych
lokomotywę Vectron z MRCE, obecnie wynajmuje podobną lokomotywę od słowackiego przewoźnika towarowego ZSSK Cargo.
– Potwierdzamy, że lokomotywa Vectron będzie w najbliższym czasie obsługiwać pociągi międzynarodowe PKP Intercity. Koszt i okres dzierżawy jest objęty tajemnicą handlową spółki – napisało biuro prasowe przewoźnika. – Wydzierżawiona lokomotywa Vectron wzmacnia połączenia międzynarodowe. Powodem jest okresowo zmniejszona dostępność lokomotyw serii EU44 „Husarz”, spowodowana zdarzeniami losowymi – wypadkami komunikacyjnymi, które pociągnęły za sobą konieczność wykonania skomplikowanych napraw przez producenta lokomotyw, celem przywrócenia ich do eksploatacji – dodaje Anna Zakrzewska z biura prasowego spółki. Jeden z takich wypadków
opisujemy tutaj.
PKP Intercity od nowego rozkładu jazdy rozpocznie współpracę w także inną słowacką spółkę. Słowackie wagony należące do pasażerskiego oddziału ZSSK zaczną obsługiwać połączenie z Gdyni przez Poznań, Wrocław i Katowice do słowackiej Żyliny.