Wygląda na to, że PKP Intercity zmieniło swoje podejście do dzierżawy spalinowych zespołów trakcyjnych do obsługi połączeń na liniach niezelektryfikowanych. Zamiast corocznych postępowań ogłosiło przetarg na dłuższy okres - co najmniej czterech lat.
Przedmiotem ogłoszonego przez PKP Intercity zamówienia jest dzierżawa spalinowych lub hybrydowych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi wybranych połączeń kolejowych wraz z zapewnieniem utrzymania, wyposażenia w materiały eksploatacyjne i obsługi rewidenckiej.
Początek usługi planowany jest 11 grudnia, gdy wejdzie w życie nowy rozkład jazdy. Ma ona objąć 4 kolejne lata, z prawem opcji rozszerzenia zamówienia o kolejne 12 miesięcy.
Zamawiający wymaga by wykonawca wykazał, że dysponuje łącznie co najmniej pięcioma spalinowymi lub hybrydowymi zespołami trakcyjnymi lub hybrydowymi zespołami trakcyjnymi a także doświadczenia w obsłudze utrzymania pojazdów trakcyjnych na poziomie P2 i P3.
Oferty można składać do 27 września. Jedynym kryterium wyboru jest cena.
W ostatnich latach PKP Intercity wynajmuje zespoły trakcyjne (w zmieniającym się modelu) od SKPL. Przewoźnik dość późno zabierał się za przetargi w tej sprawie,
które dodatkowo obejmowały tylko okres jednego roku. Teraz widać, że PKP IC chce w końcu mieć ustalony model na kilka lat.