Państwowy operator dalekobieżny poszukuje wsparcia w zakresie lokomotyw i drużyn trakcyjnych. Chce zagwarantować sobie rezerwę na następne miesiące, do czasu dostawy większej liczby lokomotyw Griffin z Newagu.
PKP Intercity ogłosiło przetarg na „wykonywanie pociągowej i pozapociągowej obsługi trakcyjnej lokomotywami (...)." Nie chodzi o żadną konkretną liczbę elektrowozów, ale wykonawca, który podejmie się zadania, musi mieć do dyspozycji spółki 4 lokomotywy wielosystemowe, zdolne jeździć z prędkością maksymalną 160 km/h oraz 8 jednosystemowych, do kursowania po kraju, z prędkością nie mniejszą niż 125 km/h. Możliwe jest wspólne złożenie oferty przez np. dwie firmy dysponującymi takimi pojazdami. Wśród nich jest PKP Cargo, które ma w taborze wielosystemowe Vectrony i mnóstwo lokomotyw EU/EP07.
Ciekawa będzie formuła wynajmu. Jak czytamy, „zamówienia na wykonanie doraźnej usługi trakcyjnej będą składane na co najmniej 12 godzin przed planowanym terminem realizacji usługi, za wyjątkiem zamówienia na udostępnienie lokomotyw elektrycznych do obsługi pociągów z prędkością 160km/h. Zamówienie na udostępnienie lokomotyw elektrycznych do obsługi pociągów z prędkością 160km/h będą składane z wyprzedzeniem (…) co najmniej 24-godzinnym przed najmem krótkoterminowym (tj. na okres 1-14 dni); 2) oraz co najmniej 7-dniowym przed najmem długoterminowym (tj. na okres 15- 30 dni).”
W sytuacjach awaryjnych dopuszcza się składanie zamówień w czasie krótszym niż 12 godzin od rozpoczęcia realizacji usługi (nie dotyczy zamówienia na udostępnienie lokomotyw elektrycznych do obsługi pociągów z prędkością 160km/h).
PKP Intercity określiło maksymalne wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy na 8, 05 mln zł. netto. W przetargu liczy się cena (100%). Czeka na oferty do 14 czerwca. PKP Intercity będzie chce mieć możliwość wynajmu lokomotyw w terminie od 1 sierpnia do końca roku kalendarzowego. Z końcem 2024 roku, z uwagi na dostawy lokomotyw Griffin i Griffin 200,
sytuacja PKP Intercity powinna się już poprawić i wynajem jednosystemowych lokomotyw nie powinien być już potrzebny. Elektrowozy wielosystemowe będą wynajmowane dalej.