Czytelnicy coraz częściej narzekają na brak sygnału wifi, lub pogorszenie jego jakości w elektrycznych zespołach trakcyjnych Flirt i Dart, które do ruchu wchodziły w 2015 i 2016 roku. PKP Intercity zauważa problem.
Pojawienie się na torach elektrycznych zespołów trakcyjnych Flirt i Dart mocno zmieniło obraz polskiej kolei. W tych pojazdach, obsługujących połączenia IC w całej Polsce, bezprzewodowy internet pojawił się
znacznie wcześniej niż np. w Pendolino i oferował możliwość bardzo swobodnego surfowania po sieci. Niestety, w ostatnich miesiącach docierają do nas sygnały albo o osłabieniu sygnału, albo o braku internetu w tych pociągach, pomimo tego, że sieć teoretycznie jest dostępna.
PKP Intercity chce coś z tym zrobić. Na intercity.pl pojawiło się niedawno zapytanie ofertowe dotyczące modernizacji wifi w ED160 i ED161.
– PKP Intercity podejmuje działania mające na celu poprawę jakości dostępu do Internetu w składach ED160 i ED161. Na platformie zakupowej pojawiło się zapytanie ofertowe w tym temacie, dzięki któremu możliwe będzie oszacowanie kosztów. Po uszczegółowieniu wymagań technicznych oraz ustaleniu formalnych warunków dotyczących udziału w postepowaniu zakupowym, zostanie podjęta decyzja o wszczęciu postępowania – poinformowała Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity.
PKP Intercity wymagać będzie dostarczenia i montażu urządzeń, produkcyjnego uruchomienia systemów wifi, 2 letniego utrzymania zmodernizowanych systemów WIFI oraz gwarancji na urządzenia na okres nie mniejszy niż 5 lat. We Flirtach i Dartach wymieniony będzie moduł komunikacyjny, antena zewnętrzna, dodatkowo dostarczona ma być aplikacja centralna do zarządzania systemem.
W nowych 12 Flirtach PKP Intercity,
których dostawy do PKP Intercity za chwilę się rozpoczną, takie prace nie będą oczywiście wykonywane.