Olkol przebuduje 20 starszych lokomotyw PKP Intercity do prędkości 160 km/h za prawie 200 mln złotych. Po wielu miesiącach przewoźnik rozstrzygnął przetarg w tej sprawie.
Trzy i pół roku temu, w lutym 2017 r. PKP Intercity
ogłosiło przetarg na wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP 07 połączonej z modernizacją zwiększającą prędkość do 160 km. Po 28 miesiącach przetarg unieważniono z powodu braku ważnych ofert. W październiku ubiegłego roku postępowanie
ogłoszono po raz drugi. Przewoźnik pozyskał już (po odwołaniu) dofinansowanie na modernizację w ramach konkursu CUPT w ramach projektu "Przyspieszamy komfortowo".
Jego szczegóły opisujemy tutaj.
Przedmiotem zamówienia było ponownie wykonanie przeglądu wraz z modernizacją EP/EU07. W lutym, po wielu pytaniach potencjalnych wykonawców i pięciokrotnej zmianie specyfikacji, otwarto oferty.
Zgłosił się tylko jeden podmiot – Olkol. To firma, która już raz dokonała takiej przebudowy – w jej wyniku powstała
lokomotywa EU07A.
Oferta Olkolu opiewająca na 199,26 mln zł brutto znacznie przekraczała kosztorys PKP Intercity, który opiewał na 127,92 mln złotych. Oznacza to, że za modernizację jednej lokomotywy, już znajdującej się w zasobach Intercity, należałoby zapłacić 9,95 mln brutto – więcej niż połowę ceny jednego, nowoczesnego Griffina łącznie z przeglądami do poziomu P4 włącznie.
Wczoraj (13 lipca) PKP Intercity rozstrzygnęło postępowanie na korzyść Olkolu. Na wykonanie pierwszej naprawy z modernizacją firma będzie miała 18 miesięcy od momentu podpisania umowy.