Na kilka dni przez 11 grudnia większość przewoźników wciąż nie aneksowała umów z PKP Informatyką i PKP Intercity, dotyczących kontynuacji projektu „Wspólny Bilet”. Od zmiany rozkładu jazdy, która miała miejsce właśnie tego dnia, współpraca jest jednak kontynuowana ze wszystkimi dotychczasowymi operatorami. Nie było przerwy w działaniu oferty.
– Udało nam się dość do porozumienia z wszystkimi przewoźnikami samorządowymi, którzy dotąd współpracowali z nami przy sprzedaży biletów w ofercie Wspólny Bilet. Aneksowaliśmy te umowy na kolejny rok – powiedział Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Wspólny bilet
to oferta istniejąca od grudnia 2018 (poszczególni przewoźnicy wchodzi do sprzedaży jeszcze na wiosnę 2019). Zakłada ona, że jak dawniej, pasażerowie przesiadający się np. z pociągu PKP Intercity do pociągu regionalnego, nie będą płacić za dwa bilety osobno, ale otrzymają możliwość kupna ich w ramach jednej transakcji i taniej, niż gdyby kupowali dwa bilety. Stworzono do tego dedykowany portal Bilkom 2, zakup takiego biletu możliwa jest także w kasie (niestety wówczas bardzo skomplikowany jest ich zwrot, na co wciąż bardzo narzekają kasjerzy).
– Cieszymy się, że przewoźnicy samorządowi w znacznej części przyspieszyli pracę nad podpisaniem aneksów i udało się to zrobić, z korzyścią dla pasażerów, z dniem 10 grudnia. PKP Intercity jest koordynatorem oferty i zależało nam na tym, aby oferta była kontynuowana. Tylko w przypadku Kolei Mazowieckich nie ma możliwości nabycia biletów w tej ofercie poprzez Internet, ale taka możliwość jest w kasie – powiedział Cezary Nowak, rzecznik PKP Intercity.
– Są inne podmioty zainteresowane sprzedażą biletów w ofercie Wspólny Bilet (mowa o ich dystrybucji przez Internet – dop. red.), jest więc szansa na to, że będzie to oferta bardziej popularna – dodał Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity i wiceprezes spółki.