Na początku marca PKP Intercity rozpoczęło rekrutację osoby, która zajęłaby się realizacją projektu związanego z zakupem piętrowych zestawów Push-pull.
Ogłoszenie pojawiło się na jednej z platform do rekrutowania pracowników. Poszukiwany był kandydat „na stanowisko ds. realizacji projektu taborowego związanego z zakupem piętrowych zestawów Push-pull”. PKP Intercity potwierdziło nam, że wraca do pomysłu kupna wagonów piętrowych.
– Aktualnie trwają prace nad opracowaniem szczegółowych założeń dla tego projektu taborowego. Prowadzona jest m.in. weryfikacja potencjalnej siatki połączeń, dla których składy Push-pull byłyby najlepszym wariantem technicznym – poinformowało nas biuro prasowe PKP Intercity.
Trzydzieści wagonów piętrowych, jednak bez wagonów sterowniczych i lokomotyw, PKP Intercity próbowało kupić w 2012 r. Ostatecznie jednak z tego pomysłu zrezygnowano. Spółka chciała je wówczas skierować na trasę Warszawa – Łódź, gdzie występują duże potoki pasażerskie. Obecnie rynek jest pod tym względem dużo ciekawszy niż przed 8 laty. Zupełnie nowe piętrowe ezt oferuje obecnie Stadler, Siemens oraz Bombardier. Przypomnijmy, że wagony piętrowe
wyprodukowała również Pesa.Czy obecnie, w czasie drastycznego spadku przewozów pasażerskich, projekt zakupu takiego taboru będzie prowadzony? Na to pytanie na razie nie znamy odpowiedzi.