Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity: Wagony sypialne będą wracać na tory

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
17-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
17-05-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity: Wagony sypialne będą wracać na tory
fot. M. SzymajdaWagon sypialny PKP Intercity
Ważna zapowiedź PKP Intercity w kwestii odświeżenia floty: kilkadziesiąt obecnie niesprawnych wagonów przeznaczonych do połączeń nocnych przejdzie remonty i wróci na tory.

Flota PKP Intercity przeznaczona stricte do kursowania nocą jest już bardzo skromna. Na początku 2024 roku raportowaliśmy, że spółka ma dostępnych do ruchu zaledwie 49 wagonów sypialnych i 17 wagonów z miejscami do leżenia, z czego zimą do pociągów było włączonych 31 wagonów sypialnych i 8 wagonów z miejscami do leżenia. Co ciekawe, jeszcze w 2021 roku PKP Intercity posiadało sprawnych 69 wagonów sypialnych i 21 kuszetek.

Spółka od dziesięcioleci nie podejmowała działań na rzecz zwiększenia floty kuszetek i sypialnych. Wyjątkiem jest ostatnio rozstrzygnięty przetarg na nowe wagony. W ramach kontraktu na 300 pojazdów zamówiono 26 wagonów dzienno-nocnych, czyli kuszetek. Poczekamy na nie jednak około 3-4 lat. Tym bardziej cieszy deklaracja nowego prezesa PKP Intercity Janusza Malinowskiego.

– Są w zasobach spółki niesprawne wagony sypialne. Szczegółowo analizujemy sytuację, ale myślę, że około 30, może 40 wagonów zostanie skierowanych do modernizacji. Te wagony powinniśmy odzyskać dla naszych pasażerów – powiedział Janusz Malinowski podczas konferencji prasowej poświęconej specjalnej ofercie pociągów międzynarodowych na Euro 2024.

Taka deklaracja cieszy w obliczy planów naszych sąsiadów i spółek prywatnych, zmierzających do rozwoju siatki połączeń nocnych.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Tabor i technika

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Jakub Rösler 23 lipca 2024

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Pasażer

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Łukasz Malinowski 23 lipca 2024

PKP Intercity. Wciąż 36% wagonów odstawionych

Tabor i technika

Nowe wagony pojadą w ekspresach PKP Intercity od 2026 roku

Tabor i technika

Blisko 20,3 mln pasażerów PKP Intercity w drugim kwartale 2024

Pasażer

Zobacz również:

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Tabor i technika

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Jakub Rösler 23 lipca 2024

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Pasażer

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Łukasz Malinowski 23 lipca 2024

PKP Intercity. Wciąż 36% wagonów odstawionych

Tabor i technika

Nowe wagony pojadą w ekspresach PKP Intercity od 2026 roku

Tabor i technika

Blisko 20,3 mln pasażerów PKP Intercity w drugim kwartale 2024

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5