Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity wagonów piętrowych kupować nie będzie. Czy będą kolejne ezt?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
21-01-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity wagonów piętrowych kupować nie będzie. Czy będą kolejne ezt?
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plCzy w następnych latach PKP Intercity zdecyduje się na zakup kolejnych ezt?
W rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” prezes PKP Intercity przyznał, że spółka nie planuje zakupów wagonów piętrowych, choć jeszcze kilka lat temu myślano o eksploatacji takiego taboru pomiędzy Warszawą a Łodzią.

Na temat wagonów piętrowych i składów push&pull, których jedynym użytkownikiem w Polsce są Koleje Mazowieckie, rozmawialiśmy z prezesem Pesy Tomaszem Zaboklickim, podczas przekazania wagonów Sundeck i lokomotyw Gama dla mazowieckiego przewoźnika. Prezes w rozmowie przyznał, ze liczy na większe zainteresowanie tego typu taborem także innych operatorów. Kilka lat temu zakup piętrowych wagonów lub ezt rozważało PKP Intercity. Miały być one dedykowane obsłudze linii Warszawa – Łódź, gdzie właśnie zakończyła się modernizacja. Czy PKP Intercity nadal podtrzymuje zainteresowanie takim taborem?

– Stworzyliśmy strategię taborową spółki i wynika z niej, że piętrowe wagony czy ezt nie będą nam potrzebne – powiedział Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity, przypominając jednocześnie, że spółka rusza z projektem modernizacji i napraw 400 wagonów pasażerskich.

Prezes odpowiedział też na pytanie, czy spółka zamierza kontynuować zakupy elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pytanie jest o tyle aktualne, że spółka wciąż ma możliwość skorzystania z prawa opcji i kupić kolejnych 10 Dartów od Pesy Bydgoszcz.

– Na krajowej sieci kolejowej nie mamy dużo miejsc, gdzie potrzebna jest szybka zmiana czoła, dlatego ezt nie jest taborem, którego potrzebujemy w dużych ilościach. Wnioski z użytkowania zakupionych 40 pojazdów będziemy wyciągać w dłuższej perspektywie czasowej, miesiąc czasu to trochę za krótko. Poczekajmy – powiedział Jacek Leonkiewicz.

Prezes wspomniał też o ramowych planach dotyczących zakupu taboru spalinowego.

– W przyszłości chcielibyśmy kupować lokomotywy spalinowe o uniwersalnym zastosowaniu. Takie, które mogą być pomocne w manewrach, ale równocześnie mogą być lokomotywami liniowymi. Zapisaliśmy to w Strategii Taborowej – powiedział.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Darty i Flirty od miesięcy bez Wi-Fi. Nie wiadomo, kiedy sygnał wróci

Tabor i technika

Darty i Flirty od miesięcy bez Wi-Fi. Nie wiadomo, kiedy sygnał wróci

Michał Szymajda 13 lipca 2022

Ministerstwo Infrastruktury: Nocne Darty są w porządku

Infrastruktura

Pierwszy Dart po naprawie poszycia wrócił do ruchu

Tabor i technika

Pierwszy Dart po naprawie poszycia wrócił do ruchu

Michał Szymajda 15 kwietnia 2019

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Darty i Flirty od miesięcy bez Wi-Fi. Nie wiadomo, kiedy sygnał wróci

Tabor i technika

Darty i Flirty od miesięcy bez Wi-Fi. Nie wiadomo, kiedy sygnał wróci

Michał Szymajda 13 lipca 2022

Ministerstwo Infrastruktury: Nocne Darty są w porządku

Infrastruktura

Pierwszy Dart po naprawie poszycia wrócił do ruchu

Tabor i technika

Pierwszy Dart po naprawie poszycia wrócił do ruchu

Michał Szymajda 15 kwietnia 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5