– Od początku czerwca do końca sierpnia 2022 roku z usług PKP Intercity skorzystało 18,5 mln podróżnych. To o ponad 6 mln więcej niż w czasie ubiegłorocznego sezonu letniego – napisało w komunikacie PKP Intercity.
– Wprowadzenie dynamicznego systemu sprzedaży w kategoriach ekonomicznych z początkiem maja spowodowało znaczny wzrost zainteresowania usługami przewozowymi PKP Intercity. Funkcjonowanie oferty Promo przy systematycznych inwestycjach w nowoczesny tabor, przyczyniło się do większego zainteresowania podróżami w dni powszednie oraz zwiększenia średniej frekwencji w pociągach. Efekty wprowadzonej oferty były widoczne już w maju, który należał do pierwszego miesiąca w tym roku z rekordowymi wynikami przewozowymi, kiedy to ponad 5,26 miliona osób podróżowało z PKP Intercity – podaje biuro prasowe spółki. O obecnej roli ofert promo
piszemy szerzej tutaj.Rekordowe wakacjeW czerwcu z PKP Intercity podróżowało niemal 5,5 mln podróżnych, z kolei w lipcu - blisko 6,5 mln. W sierpniu z usług przewoźnika skorzystało jeszcze więcej osób - ponad 6,5 mln. Tym samym sierpień 2022 r. stał się miesiącem z największą frekwencją w historii PKP Intercity.
Tegoroczne 18,5 mln pasażerów to o 49% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy to podróże z PKP Intercity wybrało blisko 12,4 mln osób. To także znaczący wzrost (30%) w stosunku do okresu czerwiec-sierpień 2019 roku – ostatnich wakacji przed pandemicznymi ograniczeniami. Wtedy z usług przewoźnika skorzystało ponad 14,1 mln pasażerów.
Od początku roku do końca sierpnia pociągami PKP Intercity podróżowało już ponad 38,6 mln osób. To niemal 17 mln więcej (78%) niż w tym samym czasie w ubiegłym roku – wówczas po 8 miesiącach było ponad 21,6 mln pasażerów (był to jednak rok pandemiczny). To także 18% lepszy wynik niż w analogicznym okresie rekordowego do tej pory 2019 roku, kiedy to po sierpniu PKP Intercity mogło pochwalić się 32,7 mln podróżnych.
Rekordowe zainteresowanie wystąpiło w okolicach długich weekendów. Najpierw przewoźnik pobił dzienny rekord 19 czerwca, kiedy przewiózł 247 tys. pasażerów. Jednak już 12 sierpnia PKP Intercity pochwaliło się jeszcze wyższym wynikiem. Tego dnia jego składami pojechało 251 tys. osób. Jak co roku największym zainteresowaniem cieszyły się przejazdy nad polskie morze - najpopularniejsze były podróże między Warszawą a Trójmiastem.
Duża popularność nowej oferty
Z początkiem lipca PKP Intercity wprowadziło nową ofertę – Taniej z Bliskimi. Oferta skierowana do rodzin i małych grup dostępna jest w kategoriach IC oraz TLK – dzięki niej już nawet 2 osoby podróżujące wspólnie mogą zakupić bilety o 30% taniej. Z promocji mogą skorzystać również pasażerowie uprawnieni do ulg ustawowych – łącząc ofertę z ulgą. Taniej z Bliskimi okazało się konkurencyjną i atrakcyjną ofertą. Jej pierwsze dwa miesiące funkcjonowania – lipiec i sierpień – przyniosły 702 tysiące sprzedanych biletów. Dzięki nim blisko 1,8 mln podróżnych cieszyło się tańszymi podróżami.
– Dążymy do tego, aby podróże z PKP Intercity były jeszcze bardziej dostępne, zarówno pod względem oferty połączeń, jak i cen biletów. Oferta Taniej z Bliskimi była odpowiedzią na potrzeby klientów, którzy chcą podróżować po Polsce. Dzięki jej wprowadzaniu przejazd koleją w kilka osób stał się konkurencyjny kosztowo względem podróży samochodem. Cieszymy się, że Polacy polubili naszą ofertę i tłumnie z niej skorzystali. Możliwość tańszych podróży znacząco przyczyniła się do osiągnięcia rekordowego wyniku – mówi Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.
Więcej na temat wyników PKP Intercity
piszemy tutaj.