PKP Intercity w końcu udało się rozstrzygnąć przetarg na modernizację i utrzymanie 90 wagonów starszych typów 111A i 141A.
Pierwsze postępowanie na modernizację 90 wagonów typów 111A i 141A PKP Intercity rozpisało w połowie grudnia 2019 roku.
Jedyna oferta przekroczyła budżet przewoźnika i przetarg unieważniono. Jedyna oferta, którą złożył FPS H. Cegielski, opiewała na 515,7 mln złotych.
Drugie postępowanie w tej sprawie
ogłoszono w listopadzie 2020 roku. Do przetargu zgłosiły się dwa podmioty: poznański H. Cegielski i Mag-Train w konsorcjum z Pozbud (obecnie Compremum).
Korzystniejszą ofertę złożył ten drugi – chciał wykonać naprawy za 391,7 mln złotych brutto i dać gwarancje na nie ważną przez 42 miesiące. To 4,35 mln zł. za jeden wagon po kompleksowej modernizacji. Tylko oferta Mag-Train mieściła się w kosztorysie, który określono na 424,5 mln zł. brutto;
Oferta konsorcjum Mag-Train została jednak odrzucona przez PKP Intercity. Spółki odwołały się do Krajowej Izby Odwoławczej - ta jednak przyznała w grudniu 2021 roku rację PKP Intercity. Ostatecznie teraz udało się PKP Intercity znaleźć dodatkowe pieniądze w budżecie i rozstrzygnąć przetarg na korzyść FPS Cegielski.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją i później przeglądem na trzecim poziomie utrzymania 90 wagonów osobowych typów 111A i 141A. Wagony po wykonanych pracach pozostaną wagonami przedziałowymi 2. klasy.